tisdag 5 juni 2018

Plötsligt händer det som aldrig drabbar mig🤢


Dagarna flyter på. Jag går, cyklar, tränar på gymmet, solar,  badar, läser, shoppar o  njuter av livet. En del undrar om jag inte tycker det är ensamt. Nä varför skulle det vara det? Jag trivs med mig själv o jag älskar att få ha tid åt att bara göra precis det jag själv vill.  Hur ofta kan man göra det liksom? Lika roligt ska det bli på fredag när mannen i mitt liv kommer ner tillsammans med ett par av våra allra bästa kompisar😀 Jag ser sååå mycket fram emot det.  Visst saknar jag min man men hur mycket ses man hemma i vardagen när båda jobbar? Jag bara undrar...Vi är två självständiga individer som klarar oss var för sig men vi trivs bäst ihop💑.


Igår gick jag hela vägen till IKEA, 9 km, bra kombo av motion o shopping. Igår kompletterades det spanska hemmet med lite nya växter av arten Fejka😂. För varje gång vi är här så tillkommer någon ny liten detalj.  Det är så kul att bygga upp ett nytt hem, bit för bit.  IKEA är bra,  går något sönder då kompletterar man lätt till en billig peng.


Igår hade jag även bokat in mig på ett pass med kickboxing. Så djäkla kul!! När passet vart slut så tänkte jag, redan?? Vad som däremot kom oväntat var magsjukan efteråt🤢 Jag som ALDRIG blir magsjuk! Senast det hände var för 32 år sen när äldste sonen var 1 år. Gick hem från boxningen kl 8 på kvällen,  pratade med min man,  duschade o stekte en fin köttbit jag köpt tidigare på dagen, åt den tillsammans med färska grönsaker,  eller åt förresten bara hälften för det bara växte i munnen.  Tog en bild o skickade till min man o skrev att det är något som inte stämmer, jag måste vara allvarligt sjuk😳 Jag äter alltid upp. Hann knappt skicka bilden sen var det kört 🤢 Å jag som bara ätit hemma i 2 dagar? Inget konstigt alls.  Låg o skakade i frossa trots 24 gr inomhus. 
Ja, ja kort men våldsamt intensivt. Vaknade pigg men lite skakig imorse.  En erfarenhet rikare. 



Ännu en märklig sak, i lördags stannade jag till på en bar för en after beach o beställde in en Strongbow. Pant 1 kr? En svensk burk i Spanien?
 








Tja här ser ni lite bilder från altanen efter inköp av nya växter.


Manikyr,  pedikyr o massage, det är också saker jag unnar mig.  Idag blev det pedikyr. Det är så lyxigt att bli ompysslad.


Något som man dock blir lite trött på här nere det är alla försäljare som försöker kränga oäkta väskor,  skor mm. Hur många får de egentligen sålt? Troligtvis en hel del eftersom de inte ger upp. O bättre än tiggeri såklart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!