onsdag 5 oktober 2011

Jag o Maria Montazami


Precis som hon så gör jag allt här hemma. Utom barnens rum då förstås. O så har jag hushållerska 3 gånger i veckan. Sen kommer ju städerskan ett par gånger, poolskötaren och trädgårdsmästaren ska vi inte heller glömma. Fasiken vad bra vi har det!

Men vänta lite, nu drömmer jag igen. Det där gällde nog BARA Maria Montazami. O ändå tycker hon att hon har fullt upp hela dagarna! Ja, jag säger då det....

Men jag har minsann en fönsterputsare som kommer var 6:e vecka, det ni!

Idag hade jag velat ha hushållerskan också. Förkylningen gör mig lite hängig. Flexade ute lite tidigare från jobbet, glad att jag klarat nästan hela dagen. Det kryper i kroppen.

Lite middag får jag nog orka fixa för älsklingen är ute o sliter med att serva bilen o ikväll kommer äldsta dottern på besök. Klart hon måste få mammas mat då. Ser fram emot att ha hennes sällskap på jobbet ett par dagar igen. Jag har det rätt bra.

Ett samtal från en nöjd kund idag som öste idel lovord över mig gjorde annars min dag till en bra dag.

3 kommentarer:

  1. Haha, kul med en jämförelse med Maria :D

    SvaraRadera
  2. Hur kan hon ha fullt upp?
    Nu får jag dåligt samvete, putsas fönstrerna var 6:e vecka hos dig?Måste man göra det så ofta?Jag gör det max 4 ggr/året:(
    Jag ska också hyra in nån som putsar fönstrerna, det är det värsta jag vet, dessutom så blir det inte bra när jag gör det själv!!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Ja tänk så bra om man hade det lika bra ekonomiskt som familjen Montazami som kan ha städhjäp, poolskötare och inte tala om trädgårdsmästare.

    Och även om jag emellanåt tycker om att laga mat och baka både matbröd och onyttigheter så skulle jag inte tacka nej till en riktig kock här hemma heller.

    Undrar just vad jag skulle göra om dagarna då ?

    Å vad skoj att du hade en så jätte nöjd kund idag som hade så mycket lovord att säga om dig. Jätte skoj !

    Kram Kram

    SvaraRadera

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!