tisdag 18 oktober 2016

Vår plats i solen i Benalmádena Costa


















Ja då var vi äntligen hemma igen efter 9 dagar i solen. I vår egen plats i solen. Den resa har det verkligen varit mer fokus på jobb än avkoppling men det har varit ett väldigt kärt jobb o visst har vi även hunnit koppla av.

























Möbler, lampor och tavlor fanns på plats sedan tidigare då det har varit en visningslägenhet. Det är vi väldigt tacksamma för. Så mycket som vi ändå behövt att handla. Vi har kompletterat med en garderob i hallen, ett stort badrumsskåp i "vårt" badrum, en hylla i gästbadrummet samt med lite smarta förvaringar både här o där.


















Vi har handlat lakan, handdukar, porslin, bestick, ja ni förstår, precis allt. När vi för tredje gången på lika många dagar åkte till IKEA, började mannen bli lite matt... en viss otålighet kunde tydligt märkas;-) I ärlighetens namn så var nog även jag lite matt vid det laget.





































Gardiner hade jag köpt hemma i Sverige men jag hade tyvärr inte koll på takhöjden i sovrummen, 2,60!! Gardinerna var för korta! Ja här i vårt sovrum fick det va´ så men i gästrummet såg det inte klokt ut så det fick bli ett nytt inköp i en liten lokal heminredningsbutik. Man kan inte lyckas jämnt. Överkasten fanns sedan tidigare så det är väl kanske inte heller vad jag skulle valt men det duger gott.




















Första natten vi sov i sängen, eller sov o sov, det kunde inte jag, så tyckte vi att den var fruktansvärd men när vi väl fick köpt en bra bäddmadrass (det fanns ingen tidigare) då blev det riktigt bra. En ny sängbotten får det nog ändå bli så småningom men då får vi nog förbeställa innan vi åker ner så att vi kan få hemleverans. Inte helt lätt att frakta hem en sängbotten ens i en Caddy som vi hade till förfogande.





Lyckan över att ha en egen plats i solen är för mig total! Min önskedröm har blivit sann och vi trivs båda redan så bra. Allting är så mycket bättre än vad vi kom ihåg. Denna gången ville jag verkligen inte åka hem. Alltid annars när jag kommer hem till vårt hus i Sverige så får jag en känsla av välbehag och att det är sååå skönt att få komma hem till sin egen säng o sitt eget badrum. Så inte denna gång. Lägenheten i Spanien är ju faktiskt även det vårt hem! När jag vaknade i natt så trodde jag att jag fortfarande var där o nu längtar jag redan tillbaka men det är ok, jag vet att vi kan åka dit igen när vi vill!


Vårt badrum med ny duschstång, handdukshängare, nytt skåp, toapappershållare m m. Det är många skruv som har dragits in. Kakel, klinker o sten, överallt, en slagborrmaskin var bland det första som köptes in. Utan den hade vi stått oss slätt. Att bonusdottern med snickarsambo kom  ner och hjälpte till var också mycket trevligt. Utan deras hjälp hade vi definitivt inte lyckats komma så långt som vi ändå gjorde. Tack o lov för att man har snälla o hjälpsamma barn.



























Gästrummets badrum, betydligt mindre men det funkar. Tack o lov för IKEA:s smarta lösningar så att man kan få till förvaring även där.




















Gästrum. Samma storlek som vårt sovrum. Litet men funktionellt.





















Vårt poolområde, välskött o snyggt, lummigt o grönt och det känns som att man är totalt avskärmad från omvärlden.


















Fasaden är kanske inte den vackraste men visst är det insidan som räknas?



.
















Välkommen in till oss! Här bor vi med porttelefon så att vi inifrån kan se vem som ringer på och kommer, en rätt trevlig funktion.























Havsutsikt är vi däremot inte utrustade med. Det har vi här i Sverige så i Spanien får vi nöja oss med att titta på ett hotell men det är ok, istället tar vi oss ner till stranden på mindre än 5 min. Det känns så mycket bättre!!















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!