onsdag 22 maj 2013

Så vackert att det gör ont o så sprängde vi äntligen några mentala spärrar!

Internationell blommarknad, stenpartiväxter, taklök

Jag är så glad o tacksam att min syster kommer hem från Florida just nu. Just nu är allting så grönt o vackert att det nästan gör ont i kroppen. Visserligen lite kallt o regnigt men såååå otroligt grönt, vackrare än så här blir det bara inte.

Calla, blommor, torg

Utanför mitt fönster på jobbet är det nu internationell mat- och blommarknad. Sååå frestad man blir! Jag o en kollega gick runt o kollade på lunchen. Efter jobbet gick jag tillbaka och handlade lite av varje. Passionsblommor, potatisblommor, clematis….jättefina plantor och VÄLDIGT billigt!! Nu ska de bara planteras också.

2013-05-22 12.21.24

Imorgon kommer jag att släpa med mig mera blommor hem, jag lovar. Älsklingens (som förresten varit i Stockholm i dag igen)  kommentar var: “Var ska du plantera allt det där?” Hm, jag hittar säkert en bra plats för alltihop, ska bara fundera lite först. Imorgon ska jag handla mer o på fredag ska jag handla ännu mer….på lördag är jag som tur är ledig….

Blommande äppelträd, Aroma

Hemma är också helt ljuvligt. Här är vårt Aroma-träd som vi planterade häromåret. Om det blir lika många äpplen som det finns blommor, då får vi leva på frukt! Aroma är min absoluta favorit-äppelsort.

Pelarträd. äppelträd, trädgård

Pelaräppelträdet är också vackert och översållat med blommor, tyvärr anser jag att de äpplena är oätliga men fint är det minsann!

Dagens motion då? Jo minsann, jag joggade även idag tidigt på morgonen. Jag sprängde även flera mentala spärrar då jag sprang uppför båda de första backarna!!! Halleluja moment!!! Jag gick en liten bit när jag kom upp för backen men sprang sen igen. Det kändes tyngre idag än innan, trött o sliten i kroppen men ändå så gick det bra. Två små “gå-sträckor” annars jogging:-) Jag är nöjd! Efter det, armhävningar (bara 11)  o så 3 minuters magträning. Jag har insett att jag har sjukt svaga magmuskler, de måste tränas upp. Jag kämpar vidare!

3 kommentarer:

  1. Nu är naturen som finast :) ...det gör faktiskt nästan ont av allt det vackra! :)

    SvaraRadera
  2. Ljuvligt vackert ♥...
    Men du...Hääärligt att "spränga spärrar" grattis :)
    /Kram Annmi

    SvaraRadera
  3. Nämen har jag missat alla de här fantastiska blommor o annat fint på torget. Ska in i morgon, hoppas allt finns kvar då. Duktig du är med all träning, glöm bara inte att andas mellan allt du hittar på. Njut o ha det bäst. Kramisar Tina

    SvaraRadera

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!