söndag 30 september 2012

Älgar, fotboll, regn o tillbaka till 50-talet



Tänk igår när vi var nästan framme i Falköping så kom det en hel älgfamilj springande på åkern bredvid vägen där vi körde! Jag vet nog knappast om jag någonsin har sett en hel älgfamilj förut. Det var nog lite stressade av en traktorvisning i närheten som lockat en massa folk.


Min första fotbollsmatch för året såg jag igår. Första gången jag ser sonen spela i Falköpings FK:s färger. Han gjorde verkligen inte bort sig, tvärtom, även om de förlorade matchen. Regnet hängde hotfullt över planen hela tiden o till slut brakade det loss. Då gick jag o satte mig i bilen, så stort e inte mitt intresse :-)



På kvällen gick vi ut o åt på hotell Ranten. Ett nyrenoverat gammalt järnvägshotell. När man klev in där kändes det som att kliva rakt in i en film från 50-talet. En pianist satt o spelade o sjöng jazzmusik, tolkningar av Monica Zetterlund, inte min typ av musik men det passade väl till stället.

En generös buffé serverades o vi åt så vi blev övermätta allihop. Dessertbordet hoppade jag i alla fall över, något jag e glad för idag.



Min käre son!

1 kommentar:

  1. Ja men snacka om att älgar är stora djur. Första gången jag såg en så trodde jag det var ett låtsas djur. Trodde i mitt liv att det var på riktigt.
    Min man kommer från Sörmland och där är dom STORA....

    Vacker din son är. Så vacker.
    Mysigt att träffas och njuta av varandras sällskap.

    KRAM

    SvaraRadera

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!