torsdag 30 oktober 2014

Hildur Bocks goda kollijox

Mer detoxmat puttrar på spisen, en het bön- o chiligryta och då kom jag osökt att tänka på Karlsson på taket. Kan ni er Karlsson? Kommer ni ihåg när "Husbocken" lagade just en stark gryta o den benämndes "Hildur Bocks goda kollijox". Om det var Karlsson eller Husbocken själv som kallade den så det kommer jag inte ihåg, jag kommer bara ihåg namnet. Jag var väldigt förtjust i Karlsson på taket när jag var liten. Karlsson på taket, Lotta på Bråkmakargatan, Allra käraste syster, Bröderna Lejonhjärta, Mio min Mio, ja det finns många favoriter ur Astrid Lindgrens repertoar.

Jag tror det börjar hända saker. Idag har jag för första gången känt att byxorna börjar få lite "häng". Det är en go känsla:-). Idag körde jag ett lunchpass, GRIT Strength, styrka o kondition i en halvtimma, därefter en detoxande tomatsoppa. Jag kämpar på!

 

1 kommentar:

  1. Sv: Orange is the.... går bara på netflix, tyvärr. Men netflix kostar bara från 79:- per månad så det får hänga kvar ett tag till.
    Kram J

    SvaraRadera

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!