lördag 27 oktober 2012

The Tourist, snö o julpynt


'
Igår var jag inne på Åhléns, o titta! Julpyntet hade kommit fram! Först tänkte jag; redan men sen var jag där o tittade o suktade i alla fall. Jag älskar julen och allt pynt som hör till. Jag älskar de röda mustiga färgerna, guld o silver o glitter o glamour. En vit jul (vitt pynt) är ingenting för mig.





Förra helgen hade vi 18 grader varmt, den varmaste oktober sedan 1947 eller nå´t sån´t sa de. När jag körde hem igår och närmade mig Åsen så sjönk temperaturen dramtiskt och något vitt landade på min ruta. Nu har vi snö!!! Snö i oktober! När jag kom hem var hela världen vit.


Idag skulle min älskade klippt gräset en sista gång för säsongen innan vi åker. Då får han nog skotta först….. (förresten så skrev Petra att om man skriver 3 punkter efter varandra så betyder det att man vill kn-a, hmm, får nog sluta skriva så då….eller;-)

Igår kväll tittade vi på The Tourist med Angelina Jolie o Johnny Depp. Tack TV3 att ni börjar sända en film kl 20.00 så jag orkar se hela filmen innan jag somnar!!! Jag är lika nöjd varje gång jag lyckas hålla mig vaken. Jag gillade filmen, en lagom lättsam film en fredagkväll o Angelina Jolie är ju helt bedårande vacker att titta på.

1 kommentar:

  1. Ikea har också julpyntat redan..
    Även om jag gillar det så är det lite tidigt. Fast så tycker jag varje år men det är inte långt kvar om man tänker efter. Herregud! Nu känns det som om jag ligger efter i julklappsinhandlandet ;)

    Kramisar

    SvaraRadera

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!