tisdag 19 augusti 2014

En tidig morgon med förtvinade muskler när hösten har dragit in

Morgonträning, det är något som alltid känns som en väldigt bra idé, kvällen innan. När klockan sen ringer kl 5 morgonen efter känns det inte alls lika lockande, det är bara att erkänna. Då är det tur att man har ett inbokat pass så att man inte kan backa ur.

Jag kom iväg och körde 45 minuter Bodypump med de mesigaste vikterna någonsin. Sommaren har ju i princip enbart bestått av löpträning så nu kändes det som att varenda muskel i min kropp var helt förtvinad. Usch vad skrämmande! Ja men nu är det väl bara att köra på igen. Kämpa!!

Lunchen fick idag ägnas åt ännu en synundersökning eftersom jag valde att köpa mina glasögon från en annan optiker än den jag var hos först. Visserligen hade jag fått ett glasögonrecept med mig men de litade tydligen inte på det. Synoptik hade dock betydligt snyggare bågar och betydligt trevligare personal, så då fick det bli så. Nu väntar jag bara på att de ska bli klara.

Hösten är verkligen här på allvar. Regnet fullkomligt vräker ner, PÅ TVÄREN! I Halmstad-trakten är det klass 3 varning, översvämningar på många ställen. Tänk så fort allting kan vända. Förra veckan full sommar o nu full höst. Livet är upp och livet är ner. Nu är det återigen jag, min man, laptopen o tv-soffan. Adjö kära altan, vi ses igen nästa vår.

1 kommentar:

  1. Ja,usch så mycket regn Halmstadstrakten fått inget trevligt & så synd om de översvämmningsdrabbade :(

    Ser fram emot att se dina nya glasögon/Kram

    SvaraRadera

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!