söndag 17 augusti 2014

Födelsedagsfirande med skaldjursfest

Jag älskar havskräftor! Så vad passade väl bättre än att fira min (och min mans) födelsedag med en skaldjursfest. Sällan har jag väl heller ätit så stora och fina kräftor någon gång. Efter att ha fått reda på att fiskaffären vid Entré i Båstad skulle ha 535 kr/kg!!!! för sina havskräftor, så fick istället äldsta dottern handla på MAT i Helsingborg till ett BETYDLIGT lindrigare pris. Det var ett mycket bra val. Underbara havskräftor, stora, fina o perfekt kokta.

 

 

Smaken är olika, någon föredrog djupfrysta kinesiska kräftor. Det behovet var ju lätt att tillfredställa.

 

 

O en del ville ha räkor....Ja allt gick minsann åt, 5 kg havskräftor, 1 kg kinesiska och 1 kg räkor på 9 personer. Till det hade vi givetvis lite västerbottenpaj, vitlöksbröd och varm brietårta. Jag tror att alla var nöjda och belåtna efter den måltiden. Lite senare lyckades vi lassa in utav min egenhändigt bakade mockatårta som var riktigt god o uppskattad.

Så mycket tårta som jag har ätit denna helgen! Jag vill inte ens tänka på det, o så gick jag ner ett helt kilo förra veckan, jag tror att jag lagt på mig det igen efter den här helgen. Det kostar på att fylla år!

 

 

Min äldste son som säkert bokstavligen "gått ner" 10 kg i sommar. Bra jobbat där!

 

 

Fyra utav fem barn dök upp. Aldrig trivs jag så bra som när alla är hemma. Våra älskade ungar, jag är glad att vi har så många, det blir väldigt trevligt när vi alla ses. Det är mycket trevligt med vuxna barn!

Vin o vinställ, muggar, kallbad o hotellfrukost, inga dåliga presenter heller. Jag är sååå nöjd med min dag!

 

Igår smög hösten på för att idag fullständigt inta vår halvö. Regnet har vräkt ner utanför fönstret hela dagen. Det blev en sen morgon med en rejäl brunch o sen så somnade vi i soffan efter att ha sett ett avsnitt av "Hus på landet". Tårtfika med svärfär och kvarvarande barn o sen soffhäng igen med lite jobbmail, facebook o blogg. På något sätt känns det ändå ok. Det är väl bara att acceptera, sommaren är slut. Vi har inte suttit inne på flera månader så det är väl bara att acceptera nu. Jag kan leva med det.

3 kommentarer:

  1. Mmm...Underbart gottit & ...Waooo bra kämpat av din fine son - Inte illa 10kg :)
    /Kram

    SvaraRadera
  2. Oj vad härligt det ser ut! :D

    SvaraRadera
  3. Grattis i efterskott!!!! och visst njuter man som bäst när man får ha sina barn omkring sig!!!

    SvaraRadera

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!