fredag 12 september 2014

En avkopplande dag när hösten är på intåg

2014-09-12 07.28.19

Idag har jag suttit hemma och jobbat. Åh vilken lisa för själen!! Tänk att bara få kliva upp och titta ut över denna vyn när höstdimman lättar.

Ja egentligen skulle jag bara jobba halva dagen och sen vara ledig men jag kunde inte sluta. Det var så skönt att få komma ifatt en liten bit på vägen. Det finns trots allt fortfarande mycket kvar att göra.

Några avbrott har jag gjort. En fyrakilometerspromenad med Lexie på förmiddagen. Ett försök till middagsvila i solstolen men då kom molnen. Då gick jag in o la mig o sov. Sååå skönt!

2014-09-12 18.16.02

Efter att sen ha jobbat ytterligare några timmar gjorde jag slag i saken och slängde de första vissna sommarblommorna och planterade en höstljung. Hösten är på intåg med stormsteg, det är bara att inse.

Jag borde jobba hemma oftare. Det var länge sen jag kände mig så avstressad o lugn. Livet är underbart och det är fredag!

2 kommentarer:

  1. Fin utsikt & vacker Ljung ♡ ...
    /Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Utsikten tröttnar jag aldrig på o ljung är vackert på hösten.

      Kram

      Radera

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!