söndag 14 september 2014

Egentid hos frissan o trädgårdsarbete tillsammans med man o hund

 

 
Nyklippt! Det är inte ofta det händer men var tredje månad är det dags för ett klipp o varje gång blir jag lika nöjd! Min frissa är verkligen toppen! Maria på Fricks frisörer levererar alltid och hon pratar "lagom" mycket. Vill man prata så pratar hon, vill man inte prata så är hon tyst. Det där är en konst. Att gå till en frissa som pratar oavbrutet är för mig uteslutet. Jag ogillar det verkligen starkt.
 

På väg hem från frissan så var jag bara tvungen att stanna till i Boarp för att kliva in i Blomsterhallen och köpa in lite växter för att höstpynta min rostiga järngryta. Sommarblommarna var på upphällningen. Det var helt enkelt inte längre snyggt. Hösten är på intåg, det är bara att inse.

 

 
Hela eftermiddagen har ägnats åt trädgårdsarbete. Idag har vi äntligen påbörjat "hundtunneln" i vår trädgård som vi påbörjade för flera år sedan då vi la markstenen och planterade buskarna. Nu har buskarna växt till sig så det var lönt att börja bygga tunnel. Idag satte vi nätet och började forma buskarna över det.
 
 
Nu kan Lexie springa upp o ner från altanen igenom sin egen tunnel. Hon verkade gilla det:- ) Hon har det rätt bra vår Lexie.
 
 
13 september. En blomma lyser fortfarande klart i alll sin prakt. Det är bara till att njuta.
 

13 september och jag kan stå barfota utomhus och grilla vårt kött. Vi satt visserligen inne och åt men jag grillade utomhus! Det tycker jag är häftigt.

Ett gott vin till det (inhandlat i Italien) och kvällen var fullbordad. För en gångs skull var det inte jag som däckade i soffan utan min man. Det kan bero på att jag avslutade trädgårdsarbetet tidigare än honom och la mig raklång i solstolen o sov som en liten gris i en hel timma. Rensa rabatter, gå med trimmer o bygga tunnlar tar på krafterna. Jag var helt slut men det var en riktigt bra lördag då vi fick gjort mycket i trädgården. Nu är det återigen en fröjd att titta ut på baksidan av vår trädgård. Det var ett tag sen sist.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!