måndag 19 juni 2017

En perfekt dag som avslutning på en fantastisk helg

Torekovs camping

Igår var bara en så där perfekt dag som avslutning på en fantastisk helg. I lördags var vi på trevligt födelsedagskalas hos bonusdottern och sen följde yngsta dottern med hem till oss. Bara tre veckor tills hon försvinner iväg till Australien i nästan ett halvår. Då gäller det att försöka umgås intensivt nu ett tag. Saknaden kommer att bli stor😢

Söndagsmorgonen startade vi sen genom en tur på landsvägscykel tillsammans, jag, min man o min dotter. Det var faktiskt första gången vi gjorde det tillsammans och hon konstaterade nöjt att hon var så glad för att vi var en aktiv familj som gjorde saker tillsammans istället för att bara sitta still. Ja visst är det härligt att göra saker tillsammans?




Efter att ha spelat en runda Äventyrsgolf med alla döttrar i familjen så blev det ett besök på G Swensons i Torekov, den sista dagen på årets restaurangvecka. Förra året var jag så nöjd på G Swensons att jag var i mathimlen. I år var det också väldigt gott, dock inte så gott att jag kom till mathimlen...


Vädret kunde vi dock inte klaga på. Jösses vilken kväll! Vi satt ute och bara njöt. Kvällar med familjen är de bästa på alla sätt o vis.


Vårt lilla annex har tagit emot sina första hyresgäster, en familj från Stockholm med två barn. Det är helt underbart att sitta på vår altan och höra liv o rörelse i lägenheten bredvid. Glada barnskratt och doften från en kolgrill som letar sig hit. Uthyrningen går över förväntan. Snart är hela sommaren fullbokad. Sex veckor klara och en förfrågan på två veckor i slutet av augusti från ett par från New York. Ja även en förfrågan från Tyskland har kommit in. Det rullar på och det glädjer mig. Allt arbete vi lagt ned under vintern ger nu resultat. Det är härligt att se.

En sak som jag föresatt mig denna sommar är att vi ska gå ut o äta på restaurang en gång i veckan. Vi är alldeles för dåliga på det på hemma-plan. Det finns så många ställen jag vill utforska. I år ska det bli av. Vi började för två veckor sedan på Piraten i Torekov, igår blev det G Swensons. Vad det blir denna vecka, det får vi se.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!