torsdag 22 juni 2017

När habegäret sätter in och ger mig ännu ett lejon i mitt liv


Ja nu har det där ha-begäret satt in igen. Ett besök hos en kär kollega i chefsgruppen häromdagen. En stoooor lägenhet med HÖGT i tak, sekelskifte med rum i fil. Ja ni vet. Sååå skulle jag definitivt kunna bo. Avundsjuk, det är vad jag är....(men bara lite, jag har det bra jag med:-). Det kanske trots allt är tur att jag inte bor så för jag hade aldrig kunnat möblera den på rätt sätt. Det är bara att inse, jag är ingen inredningsdesigner, då hade jag fått ta hjälp...



Det var i alla fall spännande att få ta ett kliv in i en utav dessa underbara gamla byggnader. Nya hus är fina men gamla hus har definitivt mer charm. Det är svårt att komma ifrån.

lejon

Ännu ett ha-begär som väcktes igår, var när jag fick syn på att man nu kunde köpa berlocker i form av ett lejon till sitt Pandora-armband. Nu skulle jag äntligen utnyttja mitt presentkort som jag fick i julklapp. Jag klev in och sa att en sådan ska jag ha! Lejonet monterades på mitt armband redan i affären men när jag skulle betala så hade presentkortet avmagnetiserats....😞

Ja inte lät jag dem montera av berlocken igen, det blev vackert till att betala hela för givetvis måste jag ju bara ha det! Nästa vecka får jag gå till Turistbyrån och försöka lösa saken.


På väg hem idag efter att ha hälsat på mamma tillsammans med yngsta dottern och efter ett litet mellanspel på Systembolaget, så bestämde jag mig för att ge mig ut o jogga. Bra gick det inte men det gör inget! Jag var i alla fall ute och jag rörde på mig, det är bra så! Man behöver inte alltid vara bäst, bara man gör sitt bästa.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!