torsdag 6 juli 2017

Dagen då jag återigen klipper Kattviksbacken och dagen då spjälsängen plockas ned från vinden

Hovdamen

Snacka om att man är väderstyrd! Idag jobbade vi båda i Halmstad och åkte gemensamt till o från jobbet. Alltid är det jag som kör till jobbet (morgonpigg) och min man kör hem (kvällspigg). Han tog en powernap på väg till jobbet och jag en på väg hem. Båda blir då glada o nöjda, helt perfekt! Vi kompletterar varandra.

För en gångs skull bestämde vi oss för att sluta tidigt (16.00). Semesterkänslan börjar infinna sig. Jag älskar mitt jobb men när man vet att man ska ha sommarsemester, då helt plötsligt så bara rinner energin ut ur kroppen och det känns som att man inte har lust att jobba en endaste dag till. Hade jag vetat att jag skulle jobbat tre veckor till, då hade det varit helt ok men nu när man vet, att nästa vecka går jag på semester, då känns det nästan helt oöverstigligt. Konstigt va?



Scott Contessa

Nå, i alla fall, så fort vi kom hem så kastade jag av mig kontorskläderna och drog på mig cykelkläder. Upp på cykeln och iväg. Idag var det dags att klippa Kattviksbacken för andra gången denna säsong. Idag på bästa racern, min kära Scott Contessa💖. Förra gången jag testade fick jag stanna o pusta 4? 5? 6? gånger. Då efter ett tufft träningspass innan dess och på min vanliga brukscykel som dock har lika många växlar som min racer. Idag behövde jag bara stanna 2 gånger!! Glad o nöjd över mig själv cyklade jag en liten extra runda på väg hem💪


Matinköpen inför helgen gjordes som vanligt på Mathem. Om inte jag lagt den beställningen via datorn igår kväll och om inte leveransen hade skett rakt in i huset ikväll, då hade jag inte hunnit cykla min runda och heller inte hunnit med att rensa halva trädgården från ogräs. Tacka vet jag näthandel!!!


Kvällen har även ägnats åt att hämta ner den gamla spjälsängen från vinden för att förbereda barnbarnets ankomst imorgon😍 Igår körde jag inom Jysk och fick med mig hem madrass, lakan, örngott m m till denna lilla säng. Spjälskydd fanns inte, det får vi hitta sen. Lakan fanns både i blått och i rosa/lila men vad då? Även om det är en kille nu så hoppas vi på fler barnbarn framöver o dessa lakan ska räcka länge o jag älskar lila. Det fick bli rosa/lila lakan! Faktiskt att jag redan för 32 år sedan klädde min lille son i cerise/rosa byxor😜 så det här är inget nytt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!