onsdag 5 juli 2017

Barnbarn, The tall ships races, födelsedagsfirande och ett oväntat besök!



Ja det är bara att konstatera. Bloggen hinns inte med. Nu har jag i alla fall hittat ett sätt (via IFTT) att automatiskt lägga upp mina Instagram-bilder även på bloggen. Då blir det i alla fall lite uppdateringar även om det blir dubbelt upp för många så blir det nyheter för vissa. Man får väl välja vad man vill titta på. Valet är ditt.

The tall ships races

Ett nytt litet fantastiskt, helt underbart barnbarn har kommit in i vårt liv💓 En liten Wille föddes den 30 juni 3475 gr tung och 51 cm lång. Nästan exakt lika stor som sin pappa som vägde 3470 gr och var 50 cm när han föddes för 32 år sedan. När lille Wille enbart var 2 dagar gammal fick vi komma på besök och fick lov att sitta med honom i famnen. Han sov oavbrutet men kärleken man känner till detta lilla liv är obeskrivlig!


Denna första söndag i juli hann vi även med ett besök hos min kära mamma som fyllde 78 år. Här smög sig både 2 o 3 kakor ned i min mage tillsammans med både glass o jordgubbar. Det får jag ångra nu. Sockersuget har satt in så nu plågas jag svårt. Var det värt det? Tja, det var gott då men suget jag har nu är inte roligt alls.


Älskade lilla Wille, förhoppningsvis får vi se honom på fredag igen då vi ska ha kombinerad födelsedagsfest/avskedsfest för min yngsta dotter som dels fyllt 23 år, dels ska åka till Australien i nästan 6 månader för att slutföra sina studier till förskollärare i Perth. Jag är så stolt över henne och glad för hennes skull samtidigt som givetvis oron finns där när man vet att hon ska var såååå långt borta, alldeles ensam på en helt annan kontinent.


kakor

Kvällens träningspass tog nästan död på mig. Så nära att spy har jag nog nästan aldrig varit. Tuff boxning i kombination med löpning. Inte kul alls men fruktansvärt nyttigt såklart. Vi får väl se om jag kan gå imorgon🙈

Åh förresten, en rolig sak till måste jag bara berätta om. Idag på jobbet hade jag ett inplanerat besök och där kom en tjej som hette Eva och som då frågade om jag kände igen henne. Givetvis gjorde jag det men jag kunde INTE placera henne! MEN det var ju Eva som nästan bodde hemma hos oss förr i världen när barnen var små. Eva som tillbringade all sin lediga tid i vårt stall och som fikade inne hos oss i princip VARJE dag efter skolan. Eva som red Fatima med bravur, Eva som mockade o slet, Eva som nästan var som ett barn i vårt hus. Chocken var stor när man insåg att hon nu hade två tonårsdöttrar och bodde i villa!! För mig var hon ju givetvis fortfarande liten. Hon var sig lik och vi kramades gång på gång. Det var så oerhört roligt att ses igen😍




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!