söndag 1 januari 2012

Gott nytt år!



Bästa kvällen med goaste vännerna. En kväll som förflöt i ett rasande tempo. Så sällan vi ses. Så mycket att prata om. Innan vi visste ordet av var klockan 12.



Kvällens meny:
Förrätt - Laxmousse på en bädd av ruccola med krämig balsamvinäger
Varmrätt - Oxfilé med madeirasås och ost- och chilibakad potatis
Dessert - Mörk chokladmousse med hallon och vispgrädde

Jag måste nog säga att varmrätten var en succé, ett recept jag aldrig tidigare provat men så underbart gott! Jag är själv lyrisk, ett recept som kommer att användas många fler gånger i detta huset. Dagen till ära åt även jag potatis, en potatis jag inte hade velat missa för allt i världen.

Klockan var nog halv 3 innan vi sa god natt. Snart är det dags för gemensam frukost, ibland är det bra med långväga gäster, då får man tillfälle att träffas även dagen efter.

9 kommentarer:

  1. Vad mysigt!!

    God fortsättning!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Vad härligt! Recept tack...,!Bodil

    SvaraRadera
  3. Så gott det ser ut! Härligt med mysiga gäster.
    Vi hade detsamma hos oss.

    Vill önska dig ett underbart år med mkt kärlek och värme.

    KRAM

    SvaraRadera
  4. Gott Nytt År på dig. Varmrätten såg för himla god ut. Måste nog testa.Det är alltid kul med nya recept.

    SvaraRadera
  5. Det lät suveränt gott! Gott nytt 2012!

    SvaraRadera
  6. Det ser gott och mysigt ut! Gott nytt år!

    SvaraRadera
  7. Tiden bara rusar iväg denna kvällen men så glad är man när den i efterhand blev så god och bra som man hoppades.

    God fortsättning önskar jag dig på det nya året!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Det receptet på oxfilé måste du dela med dig av...och potatisen! Låter spännande!

    God fortsättning! Hoppas du får ett riktigt bra 2012!

    Kramar

    SvaraRadera

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!