fredag 16 december 2016

Julrenovering - ny frisyr och nya naglar

Igår var det äntligen dags för en ny klippning. Det blir ju inte så ofta när man har långt hår, var 10:e till 12:e vecka ungefär men så härligt det är när det äntligen är dags. Jag kände hur stressen bara rann av mig när jag satt där i stolen och den bästa frisören jag någonsin haft, masserade huvudet under tiden hon tvättade håret. O tänk, hela natten har jag sovit som en stock! Två nätter i rad innan dess har jag knappt sovit något. O resultatet sen! Alltid lika bra! Hon är helt fantastisk. Vill ni ha en riktigt bra frisör så gå till Maria på Fricks i Båstad, det kan inte bli bättre än så, det är jag helt övertygad om!


Överlag så var det en rätt bra dag igår, hur stressigt som helst men hur glad blir man inte när en utav de anställda kommer och överlämnar en ROSA tumstock (ja, ja, jag vet att det heter meterstock men det låter så löjligt). Jag tycker att den är huuur läcker som helst!


I onsdags hade vi julfest efter näst sista träningspasset. Inte hade jag väl trott att det skulle dukas upp värsta julbordet men så var det. Där satt vi hälften kom dit bara för julbordet (de tränar andra dagar) o hälften satt vi där svettiga o äckliga efter kvällens träningspass😇 Ett fantastiskt trevligt och gott initiativ! Var annars än på Studio 4 blir man bjuden på julbord när träningssäsongen är slut? (Och snaps, och vin👍) Jag bara undrar. Tack Anne för det, du är också helt fantastisk!



Ett veterinärbesök har också hunnits med i veckan då Lexie betett sig lite underligt. Hon äter dåligt, har magrat och står bara o tittar fånigt på oss långa stunder. Det blev en massa provtagning samt röntgen av hjärta o njurar. Ett blåsljud på hjärtat vet vi sedan tidigare att hon har men det bedömdes inte som så allvarligt däremot hade hon lite höga njurvärden. Så diagnosen blev njursvikt. Det ligger visst i släkten konstaterade min man...Enda åtgärden är att ge henne dyrt veterinärfoder som är bra för hjärta, lungor o njurar. Maffia-metoder säger jag, precis som min far! Jag fick hem lite provpåsar och detta var verkligen ett smakligt foder (inte Hill´s inte) men när man läser på innehållsförteckningen så är det verkligen bara "skit" i. Inte en enda riktig proteinkälla, nästan helt sockerbaserat. Ett sådant foder vill jag verkligen inte ge min hund. Jag tänker köpa något annat foder med högt protein-innehåll (för det var det som var viktigast) och som hon verkligen gillar. 8 kilo!!! hade hon tappat sedan april. Det är anmärkningsvärt mycket.






Nya julnaglar har jag också hunnit skaffa i veckan (känns som att jag helrenoverar mig just nu). Besöket på Euronail ute på Eurostop var riktigt trevligt. Nästan inga kunder, jag var ensam där, för det var lucia. Omvandlingen av Eurostop börjar ta form i vissa delar och jag tycker att det blir riktigt läckert. Det kan nog bli lite Väla-känsla till slut, det är stor skillnad mot förut.

Nu blir det en dag med chefskonferens och sen är den efterlängtade helgen här. Den är sååå efterlängtad!




























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!