tisdag 15 maj 2012

Ack vad jag bedrog mig

Ingegerd nyklippt

Igår gick jag o klippte mig i Halmstad (Salong Jakobsson)för första gången sedan jag började där i tron att det skulle bli billigare än dyra Båstad. Givetvis hade jag ju inte kollat innan. Jag bara gick o beställde tid där jag brukade klippa mig förr i världen när jag jobbade i Halmstad.

Döm om min förvåning när jag sen får betala 525 kr!! Samma pris som i Båstad! Det är inte billigare med större utbud tydligen. Eller lyckades jag bara pricka in den dyraste?? Hmm, nästa gång kanske jag ska prova älsklingens frisör, hon verkar lite väl förtjust i honom, grrr, jag kan ju alltid få tillfälle att tala om att jag är hans FRU då;) fast det kanske man inte ska göra förrän EFTER hon har klippt, annars kanske det blir en sneklippning…Måste ändå erkänna att jag var rätt nöjd med klippningen.

REA-fynd hann jag med i går igen. Två par Esprit-shorts, ursprungligt pris 399 kr/st. Nu – 74,50 kr/st. Det kallar jag fynd!! Ett par svarta och ett par vita basic shorts. Esprit är ett av mina favoritmärken så de kommer jag att bo i denna sommaren. Förra sommarens shorts är förhoppningsvis för stora;)

8 kommentarer:

  1. Ja, snordyrt men skitsnygg blev du! :)
    525 kronor...helt galet!

    Sist jag klippte Alice hos frisören tog de 350 kr. Jag höll på att svimma. En toppning på en 4-åring som satt blickstilla...skämmes! Inte ens färg i håret eller en klubba fick hon!

    Åh, vilka reafynd! Härligt!

    Ha en go dag snygging!

    //Meekatt

    SvaraRadera
  2. För en klippning???
    Härliga fynd!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Snygg frisyr, men 525kr låter dyrt

    SvaraRadera
  4. Snyggt blev det! Men det var allt väldigt dyrt =S

    SvaraRadera
  5. För mig är det tvärtom. Förra årets shorts är för små!! Jag får snart se till att få hem nya jag med..

    Du blev jättesnygg i håret. Men visst är det dyrt att klippa sig!

    Kramisar

    SvaraRadera
  6. hejsan
    Snyggt blev det verkligen, men nog var et allt lite dyrt.
    Jag betalade 500 kr igår för omsättning av mitt löshår + klippning...DET var billigt.
    gud vad duktig du är med träningen....
    Jag kämpar också på med min löpning och har nyss börjat äta LCHF.....så tipsa gärna om bra recept och om vad man kan äta...jag har typ ätit ägg, blomkål och quorn(är ju vegetarian)...Jag avskyr att laga mat...och saknar fikabröd så det är inte klokt alltså men men det SKA bara gå
    ha det gott
    kram lolla

    SvaraRadera
  7. Snyggt blev det i alla fall. Annars har jag dålig koll på vad en klippning kostar eftersom jag klipper mig själv och hela min familj. Många kära slantar sparade på det har jag förstått!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Det blev skitsnyggt! Men så dyrt. Tror faktiskt att det är lite billigare här, men är inte säker. Jag slingar eller färgar alltid håret samtidigt och då landar det på 1000 kr:(
    Vad smal du har blivit förresten.Visserligen var du smal tidigare också, men det syns att du har gått ner i vikt!
    Kram

    SvaraRadera

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!