tisdag 14 februari 2012

En händelserik dag!

På väg  ut från mitt jobb, vilken härlig syn från trappan!
Vilken dag det har varit! Idag vaknade jag av klockan, 5,15 o inte en sekund tidigare. För utom det vanliga gnället om hur kallt det var när jag var ute med Lexie så ska jag försöka sammanfatta min dag.


Europa o tjuren


Efter min o Lexies morgonpromenad, strax innan jag skulle åka iväg till jobbet så ringer det på dörren. Där står en uppskärrad granne i morgonrock o stövlar!!! mitt i vintern o frågar om Lexie är ute. Om ni missat det så kan jag väl berätta att Lexie löper och grannen har en hanhund....Nej, Lexie är inne, säger jag. "Nisse har hoppat över säger han helt uppstressat, det trodde jag inte att han kunde." Jo tack, det vet jag, det har han gjort de två senaste gångerna som hon har löpt, säger jag lite syrligt....det var väl lite svårt att bortförklara idag bara när det var nysnö ute. Hundspåren syntes väl allt för väl. Jag blir såååå irriterad, samma visa varje gång hon löper! Vi talar om att hon löper o de låter ändå sin hund springa lös i vår trädgård hela tiden!!! Grrrr....

Är det verkligen fint med snö????
Det sista jag gjorde igår på väg hem det var att tanka min bil. Idag kör jag den andra bilen. Vad tror ni händer?? Tanklampan lyser...samma visa igen! Sist det var dags att tanka så var det likadant, jag hade olika bilar två dagar i rad!! Hur kan det bara hända??? Snöglopp hela vägen till jobbet, jag bestämde mig snabbt för att IDAG var en sådan dag när det var helt OK att betala DYRA parkeringspengar i Torggaraget för att slippa komma helt snödränkt till jobbet. Värt varenda krona!!!

När jag kommer till jobbet väntar mig en hel välkomstkommitté. En som öppnar dörren, en som bjuder på frukt, en som bjuder på kaffe, en som bjuder på godis. Bara för att det är Alla hjärtans dag!! Åh vad glad man blir!! Hela dagen svävar man fram som på moln. Alla anställda blir bemötta på detta sätt denna dag. Vilken arbetsplats jag har hamnat på!




Lite shopping på lunchen, halva rea-priset på Joy, då går jag igång. En chans man inte får missa! En klänning o en tunika för ca 300 kr. Vilken lunch!

Vid 5-tiden ringer älsklingen o frågar hur långt jag har hunnit. Jag håller på att packa ihop, säger jag. Ok, åker du raka vägen hem, frågar han. Ja, svarar jag utan att ifrågasätta det hela. 

Sen brakar allting löst. När jag väl kommer hem, efter att ha tankat idag igen, DIESEL denna gång, (det gäller att hålla tungan rätt i mun med en bensin-bil o en diesel-bil) så frågar han om jag inte läser mina meddelanden. Det första jag då hittar är från äldsta dottern som meddelar att hon kommit in på Bond University i Brisbane, Australien nästa termin!!! Det som hon så gärna ville, där som bara fanns EN ENDA plats att få som utbytesstudent från Lund!!! Yes!! Jag är så glad för hennes skull även om jag kommer att sakna henne hela tiden!

Nästa meddelande är från älsklingen som bjudit ut mig på restaurang ikväll på Alla hjärtans dag!! Vilken överraskning! Jag blir så glad.

När vi ska åka iväg så sätter sig E bakom ratten o sen så hoppar min man in där BAK, Wow, E har fått sitt körkort idag!!! Jag blir helt tårögd av glädje, så kul, äntligen!!!! Ännu ett körkort i familjen, så underbart! Ikväll får hon köra helt enligt eget huvud. Härligt!






Vilken omtumlande händelserik dag, jag känner mig helt euforisk!

O så var det då vikten som jag nästan glömt...+ 0,1 kg efter helgens utsvävning på fredagkvällen som avslutades med en stor pommes på McDonalds. Fy på mig! Jag får väl trösta mig med att det är - 2 cm runt höfterna och - 1 cm över bysten. Nu köper jag kläder i storlek L istället för XL. Det glädjer mig trots allt! Men det är konstigt att jag inte kan göra ETT ENDA AVSTEG utan att det ska straffa sig. Det är orättvist!


6 kommentarer:

  1. Wow! Vilken toppendag! Den var du värd!
    Vilket jobb du hamnat på:-) verkar ju hur bra som helst!

    Kramar

    SvaraRadera
  2. Oj vilken dag! Konstigt när allt händer på en gång. Vad gäller snön så är den fin så länge den är vit tycker jag. :-)Konstigt att kommentera det av allt som hänt dig idag. Men det är just därför. Vet inte vad jag ska välja. Haha!

    SvaraRadera
  3. Vilken underbar dag........åh vad du är värd det. Jag som sitter här och piper över att min son ska flytta samtidigt som jag inser att det är bästa.....så ska din dotter till Australien.Men vilken upplevelse.
    Går din dotter i Lund nu?

    KRAM fina på alla hjärtans dag.

    SvaraRadera
  4. Oj vilken dag du har haft!
    Men den blev ju alldeles underbar tillslut.
    När dagen börjar dåligt kan det ju som sagt bara bli bättre.

    Kram

    SvaraRadera
  5. Klart du ska glädja dig, du har ju minskat en storlek!!
    Men du VILKEN dag du har haft. Helt otroligt! Jag blir lycklig i hela kroppen å dina vägnar! Vad kul ,med både universitetet och körkort och restaurangbesök! Helt klart en dag att minnas!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Vilken underbar dag för familjen. Spännande att få plugga i Australien.
    Kram

    SvaraRadera

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!