söndag 30 december 2012

Feng shui-dag med bad

Badkar, badrum

Idag har jag “Feng-shuiat” mig lite grand. Städat lådor och skåp i tvättstugan o slängt sååå mycket skit igen! Var kommer allt ifrån?? Jag har putsat o fejat o gnott. Väggar o dörrar o lådor o nu känner jag mig sååå nöjd med det jag hann med. Man ska vara nöjd med det man gjort o inte tänka på det man INTE har gjort. Det är min filosofi.

Julen har så smått börjat få ge vika. Man blir fort trött på det röda när julen är över. Nu ser vi framåt igen. Vädret är underbart, 6 grader PLUS. Det är min temperatur det!

Efter väl utfört förvärv la jag mig välförtjänt i badet med min bok och ett glas vin. Livskvalitet.

Nu står maten och puttrar på spisen och äldste sonen med sambo väntas äntra in genom ytterdörren vilken sekund som helst. Från Falköping till Båstad, jag är lika glad varje gång de kommer. Det blir en bra kväll det här.

Häpp! Snart är det nytt år!

10 kommentarer:

  1. Bra filosofi där, och UNDERBART med badkar!
    Jag har ju rött hemma året om så jag märker ingen större skillnad ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja rött är fint, vi har ett rött rum men allt det juliga som jag älskar innan jul, det är liksom inte lika kul efter jul:-)

      Radera
  2. Låter som om du haft en riktigt bra dag:-) Härligt när man får gjort saker och ting!

    Nu önskar jag dig ett gott slut och ett fantastiskt 2013! Hoppas vi får möjlighet att ses någonstans under året. På tiden liksom:-)

    Kram Cecce

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaaa, det är verkligen på tiden att vi ses, jag fattar inte att det aldrig kan bli av! Nästa år MÅSTE det bara bli så:-)

      Kram

      Radera
  3. Har samma problem. Fastän man rensar med jämna mellanrum så fylls skiten på igen.

    Mysigt med bad!
    Gott nytt år

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag gillar ordning men jag är dålig på att HÅLLA ordning, tyvärr! Tur att man rensar ibland då istället.

      Gott nytt år till dig med!

      Radera
  4. Ser helt underbart skönt ut :o) Önskar dig ett gott slut och ett härligt gott nytt år 2013. Krusidullkramar/Ammis

    SvaraRadera
  5. Låter som en underbar dag! och så fint du har det här på din blogg med Fontana Di trevi!!!!! Underbart! Nu går vi mot ljusare tider...
    God Fortsättning på det nya året önskar jag dig!!!
    Kram :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du. JA visst går vi mot ljusare tider, det går snabbt nu. Det känns redan vårligt i luften;-) Hoppas att det håller i sig.

      Gott nytt år och kram till dig!

      Radera

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!