fredag 23 mars 2012

Har lantisen blivit en stadsmänniska??


Jag älskar mitt nya liv med jobb i stan. Tänk er att kliva rakt ut på torget varje dag. Det ena ståndet efter det andra är fyllt med de ljuvligaste vårblommor man kan tänka sig. Ha-begäret griper tag. Naturligtvis fick ännu några penséer följa med hem idag. Jag fylls av lycka varje gång jag kliver ut på trappan och ser all denna prakt framför mig. Jag känner mig lyckligt lottad. Jag har ett bra liv med ett bra jobb, med duktiga barn och med en underbar man. Att jag sen bor i ett trevligt hus med ett underbart läge gör ju inte saken sämre.

Idag finns det inget som gör mig svag. Inte ens det faktum att jag kliver ut på trappan från jobbet i strålande solsken för att sen återigen köra rakt in i dimman o endast 3 plusgrader på vägen hem. När jag kör upp för Italienskan möts jag av solsken och ett leende sprider sig på mina läppar. Hemma lyser solen!

Ack vad jag bedrog mig, innan jag är hemma kör jag in i dimman igen men vad gör väl det? Det är fredag och vi har en myskväll tillsammans, jag o min man. Nu väntar ugnsbakad lax med pesto o lite gott vin. Förkylningen hoppas jag försvinner med ren viljekraft. Försvinn förkylning, försvinn!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!