söndag 17 februari 2013

Jag hör en fluga som surrar

4511a3f2786111e280ff22000a9e2923_7

Idag på morgonen hörde jag en fluga som surrade i mitt fönster. Om flugorna börjar vakna till liv så måste det väl snart bli vår? Tror ni inte det? Man kan ju alltid hoppas.

Min syster och jag. Vad härligt det är att tillbringa så mycket tid tillsammans nu när hon är i Sverige. Igår kväll var vi i hennes hus och åt varmrökt lax, goda såser och en underbar sallad. Fotot på oss två i ridhjälmar hade hon fått hem till sitt hus och min man konstaterade återigen att min yngsta dotter är väldigt lik mig. Ja så är det nog.

Sitter här och filosoferar med min ägglatte och väntar på att resten av huset ska vakna. Idag har jag lovat att bjuda alla på brunch kl 10.00. Så länge klarar jag mig inte riktigt utan mat men med en ägglatte i magen så går det fint:-)

16 kommentarer:

  1. Låter som att en fin fortsättning på en bra helg har startat :) Njut av brunchen och sällskapet. Milla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, brunchen var god o nu har vi varit ute o gått också, kan inte bli så mycket bättre.

      Radera
  2. Trodda absolut att det var Beatrice, undrade bara varför hon hade en sån gammal hjälm?

    SvaraRadera
  3. :-) Du har en utmärkelse hos mig! Kram

    SvaraRadera
  4. Härligt gammalt foto :)
    Ha en fin Söndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja foton är så underbart att ha, det skapar en massa minnen.

      Radera
  5. Låter som min söndag, brunch o promenad. Underbart foto på er. Kramisar Tina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja vi had nog lite likadana söndagar, du o jag. Det var en bra söndag tycker jag allt.

      Kram

      Radera
  6. Åh, vad gott med varmrökt lax!! Söt bild på er!

    Svar: Ja, jag håller med dig. Träningen blir definitivt roligare med fina kläder!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Varmrökt lax är sååå gott o så perfekt ur LCHF-synpunkt också.

      Radera
  7. Så söta! Är det du som är äldst?

    SvaraRadera
  8. Så härligt med systertid:-)
    Är det du som är äldst??

    Kram cecce

    SvaraRadera
    Svar
    1. Systertid är guld värt o ja, jag är 4 år äldre än henne:-)

      Radera

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!