söndag 4 november 2012

Manikyr, pedikyr, Starbucks o Burgerfi


IMG_20121103_092825

Ännu en dag i paradiset. Igår inledde jag, yngsta dottern o syrran med ett besök på nagelsalongen. För mig blev det nya gelénaglar igen. Snyggare, känns mer naturliga, de gjordes på en bråkdel av tiden hemma och till halva priset! Det kan man inte klaga på. 30 dollar (ca 210 kronor) för en hel uppsättning gelénaglar, tänk om det kunde vara så hemma.

IMG_20121103_114216

På vägen hem från nagelsalongen körde vi genom Starbucks Drive-in och köpte varsin White chocolate mocca kaffe, så gott (o onyttigt…). Det slinker ner lite onyttigheter mest varje dag.

IMG_20121103_231653

Det var tur att vi återigen gick hem från stranden, en promenad på 40 minuter. Idag måste dagen inledas med en joggingtur igen. Det är en sak som är säker.

2012-11-03 14.27.46

Dagens lunch från Burgerfi. ett hamburgerställe vi aldrig stött på tidigare. Otroligt goda hamburgare med rent nötkött i. Som vanligt så slängde jag brödet och åt bara innehållet men….en hel del pommes frites slank ner, det ska erkännas, de var jättegoda (o när man är “dagen-efter” så kräver kroppen viss mat;-). Både maten och restaurangen var mycket, mycket fräsch. Den rekommenderas om ni åker till USA.

2012-11-03 15.52.09

På kvällen blev det återigen lite party i huset med goda vänner till min syster. Syrran grillade nötkött som var så gott så det bara smälte i munnen, till det min hemgjorda bearnaisesås o så grillade grönsaker. Nu var vi på banan igen när det gäller maten.
Idag tror jag att vi får påbörja vår shopping lite, något som vi inte alls gjort hittills.

8 kommentarer:

  1. Åh jag vill också shoppa i USA! Shoppingen här är inte alls bra :(

    SvaraRadera
    Svar
    1. He, he, ja här är den minsann inte dålig:-) Idag blir det nog Marshalls eller Gallerian.

      Kram

      Radera
  2. Åhh, säger jag bara! What a life:-)

    SV: Vilken bra ide. Vi åker runt och hälsar på vet jag:-) Men då måste jag flyga ju....hm...:-)

    Kramar!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Javisst :-) men du kan ju flyga nu?

      Kram

      Radera
  3. Låter så helt underbart. Njut utan dåligt samvete. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag försöker men det är lite svårt.
      Kram

      Radera

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!