fredag 8 augusti 2014

Riomaggiore, Manarola, Corniglia, Vernazza, Monterosso


 
Efter en fruktansvärt stressig men ändå helt fantastisk vecka på jobbet så sitter jag här på min altan i denna ljuvliga sommarkväll och drömmer mig tillbaks till vår semester.
Veckan på jobbet har skenat fram i ett rasande tempo men med en sååå go` stämning bland alla som jobbat att man blir alldeles varm i hjärtat. Nu ser jag verkligen fram emot hösten med tillförsikt. Jag hoppas att känslan håller i sig även nästa vecka när de flesta är tillbaks från semestern igen!
 

Sommaren som aldrig vill ta slut. Så känns det även om prognoserna ser lite dystra ut. Ikväll har vi återigen en alldeles underbar kväll på vår altan med över 20 grader trots att klockan snart är halv 10. Det är bara att suga i sig. Jag älskar detta ljuvliga väder och vill aldrig gå in, hellre sätter jag på mig en tröja, drar en filt över mig och sätter igång infravärmen. Det här ska vi överleva hela vintern på. Jag suger in värmen genom porerna.

 

Den här sommaren går till historien som en av de bästa i vårt liv. Resan som vi gjorde i somras lever starkt kvar i våra minnen. Cinque Terre var nog det som gjorde starkast intryck. Så vackert o så ofattbart.

 

Det enda som gnager i mig ikväll är stunden jag missade med yngsta dottern häromdagen när hon ringde o frågade om jag hade tid att fika och jag inte tog mig tid. Arbetet gick före, jag var så stressad. När jag såg den här bilden så ångrade jag mig;- ) fast jag äter ju inte sån´t... då hade jag i och för sig bara suttit där o dreglat MEN jag hade fått kvalitetstid med min dotter. Jag är en dålig mamma....

 

Idag har jag gjort slag i saken. Jag har beställt mina nya glasögon! Ett par blålila bågar från Gucci....fint ska det va...men det var de bågarna som både jag själv och alla andra tyckte bäst om. Dessutom blev det de underbara bågarna från Tommy Hilfiger som solglasögon. Det är allt tur att jag fyller år nästa vecka. Någon annan present än det, det behöver jag definitivt inte!

 

 

Ikväll fick vi också oväntat besök av äldste sonen med flickvän. Oväntat men mycket trevligt!

 

 

En sak som glädjer mig mycket just nu är vetskapen om att min syster o systerson kommer hit över julen i hela 3 veckor! Äntligen får jag rå om dem en längre tid. Inte för att jag vill se fram emot jul alla redan men ändå, vetskapen om att de kommer är skön.

Mamma Rosa! Alltid lika kul för min mamma heter faktiskt Rosa!

Ja ni vet början på Cinque Terre resan, i regn, där jag skulle försöka se sur ut. Det gick inte så bra hela tiden. Vi hade rätt roligt trots en regnig början o kallt var det definitivt inte.

1 kommentar:

  1. Visst är det härligt med alla underbara sommarminnen att lagra i kroppen för att plocka fram senare i höst när vi klagar över kyla, mörker, regn och blåst...
    Kram J

    SvaraRadera

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!