tisdag 10 juli 2012

Baksidan av myntet eller vart tog D-kupan vägen?

version-8098133232b01d7ac8ecef4918e8fadf

Det var ett tag sedan jag hade på mig min måttanpassade bh från Victorias Secret. Den dagen i mars 2009 då de mätte in mig som en 36D och jag var stolt som en tupp och köpte denna bh. Den har banne mig blivit för STOR i garderoben! Där finns plats för mer något mer i den nu….vad hände där?

Kvinnor går ner i vikt uppifrån o ner. Det är väldigt tydligt. Ansiktet är smalare och min D-kupa är ett minne blott….men midjan o höfterna finns kvar…..Det är baksidan av myntet med att gå ned i vikt men jag kan leva med det. För övrigt står det väldigt stilla med vikten just nu. För mycket god mat, glass o vin. Det är sommar och semester. Så länge det står still så får jag vara nöjd.

2012-07-09 18.09.32

Att baka bondkakor en tråkig dag förbättrar ju inte vikten precis. Lilla A ville ha kakor o givetvis bakad jag då och jag ska inte låtsas att jag inte smakade. Karaktären är inte den bästa i såna stunder.

600939_10151009686835560_5097002_n

Idag får det bli inomhusarbete efter nattens regnande. Strykning o annat pyssel som bara väntar på mig. Kanske att det blir lite mer bil-letande även idag. Ett tungt jobb. Man blir missmodig, så jobbigt att leta bil (dagen i-landsproblem) bästa möjliga bil med all tänkbar utrustning o i rätt färg till billigast möjliga peng, hur svårt kan det vaBlinkar

1 kommentar:

  1. Helt rätt. När jag är nöjd med vikt, mage och rumpa, ser jag ut som ett sträck i ansiktet. Det ser inte bra ut alls så man får offra lite rumpomfång för att helheten ska bli bra.
    Torra kakor till kaffet är fint en regnig dag - för allt utom för rumpan då...;-)

    SvaraRadera

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!