lördag 15 oktober 2011

Guldbröllopsfirande



En underbar kväll igår hemma hos mina föräldrar. 50 år som gifta. "Fy f-n, samma fru i 50 år", utbrast en kollega:)) Jag hoppas det var med glimten i ögat. Jag tror inte det är så mina föräldrar känner!

Fantastiskt goda smörgåstårtor och tårtor. O jag, jag åt och åt och åt....Så bra gick det med mina strikta föresatser denna kväll....

Mest imponerande igår var sonens flickvän som körde 20 mil för att få vara med. Sen begav de sig hemåt igen 20 mil till. Starkt gjort!



Väl hemma igen, mitt i natten, var vi tvungna att provsmaka bäsken inför lördagkvällens "Bäskafest". Ikväll gäller det vem som har smaksatt den bästa bäsken. I år har jag för första gången gjort en egen. Det brukar vara männen i sällskapet som står för det. Älsklingen är livrädd för att min ska smaka bättre än hans, eller hemska tanke, att han ska ge fler poäng till min än till sin egen!!

Må bäste man (kvinna) vinna:))




Published with Blogger-droid v1.7.4

2 kommentarer:

  1. Ja 50-år som gifta är bara att grattulera till.

    Så hoppas jag du får en hel hög med poäng & en trevlig kväll ikväll.

    kram

    SvaraRadera
  2. 50 år, det är imponerande!
    Undrar om jag får uppleva 50 år med min man?

    SvaraRadera

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!