tisdag 1 maj 2012

Falköping tur och retur, nästan 70 mil

2012-05-01 13.29.09

Vilken fantastiskt fin dag vi haft idag tillsammans med mina föräldrar, min äldste son med flickvän, hennes föräldrar och släktingar.

2012-05-01 13.35.08

Vårt första besök i sonens nya lägenhet och vårt första besök någonsin i Falköping. En gång tidigare har vi passerat igenom men aldrig stannat till.

2012-05-01 13.36.06

27 år, så gammal blev min äldste idag, det är svårt att tro. Kan jag ha så gamla barn??

2012-05-01 13.36.43

Efter en fantastiskt god lunch bestående av grönpepparkyckling, ris och sallad begav vi oss ut på stadsvandring i det underbara solskenet. Här ser vi Centralskolan i staden.

2012-05-01 14.25.11

En ganska ödslig stad (ursäkta), stillsam och lite gammaldags. Som min pappa uttryckte det, “här har tiden stått stilla”. Jo, så är det nog.

2012-05-01 14.28.01

En lustig detalj, gula gatuskyltar i hela staden! Det har jag aldrig sett förut. Är Falköping ensamt om detta i Sverige?

2012-05-01 14.29.48

Så fint de bodde i en lägenhet i en villa i ett lugnt gammalt villakvarter med egen ingång. Det kändes som om de bodde i ett eget hus. Här ser vi min kära 81-årige pappa tillsammans med min älskade son och hans kära flickvän.

2012-05-01 10.39.50

En väldigt mysig lägenhet, gammal och med högt i tak. Utanför en gammaldags lummig trädgård.

2012-05-01 10.40.10

Smakfullt inredd i varje detalj.

2012-05-01 10.40.57

På vägen hem lurade vi med mina föräldrar in på McDonalds, lite mat var vi ju tvungna att ha. Pappa åt med god aptit. Omväxling förnöjer!

2012-05-01 10.41.35

När vi släppt av mina föräldrar och kört ett par mil till så visar det sig att pappa glömt sin plånbok i vår bil…..ja det var bara att vända om, vad gör väl 4 mil extra i det stora sammanhanget;)

2012-05-01 10.41.49

Det har varit en underbar dag, jag ser redan fram emot nästa gång vi kan hälsa på igen.

2012-05-01 10.42.50

Min man säger att jag är hopplös att ha med i bilen, antingen sover jag eller så ska jag äta, dricka eller kissa…Ja så´n e jag….åka bil e inte det jag uppskattar mest;)

2012-05-01 10.44.04

Min man o min son, lika fina båda två!

8 kommentarer:

  1. Visst är det lite skumt att barnen blir gamla så snabbt fast inte vi. Gissa hur gammal jag kände mig när mellansonen kom och sa att jag skulle bli farmor i augusti. Har varit i Falköping en gång och jag tror jag åt lunch på en Osteria (buffe med massor av ostar )

    SvaraRadera
  2. Det var en långresa! Men det ser det ut att ha varit värt:-) Har heller aldrig varit i Falköping, men det ser fint ut! Fina bilder!!
    Du...jag är ledsen men har haft lite dålig koll på wf. Jag hinner inte riktigt med det känner jag. Vi får ta ett parti i sommar då vi har ledigt. DÅ ska jag ge dig en match:-)

    Kramar

    SvaraRadera
  3. Konstigt med en sådan "gammal" son, du som bara är 28 ;)). Det var verkligen en mysig lägenhet de har.

    Ha en fin dag! Kram Ester

    SvaraRadera
  4. Falköping ser härligt ut, fint i lägenheten också.
    Visst är det skumt att barnen blir äldre men man känner sig inte äldre själv ;-)
    Kram

    SvaraRadera
  5. Vad det ser fint ut överallt både i lägenheten och runt omkring.
    Din stilige son verkar verkligen ha det bra.
    Jag har aldrig varit i Falköping och plötsligt blir jag varse om hur många ställen det finns i vårt avlånga land som man aldrig tänker på men där människor lever sina liv precis som här.
    Märkligt och fascinerande!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Så fina bilder på nära och kära. Har varit i Falköping en gång och tänkte på precis det du säger: Gula gatuskyltar. Konstigt.

    Din man och min man tycker exakt samma.....numera säger min man. Sov du, då är det lugn och ro i alla fall :)

    KRAM

    SvaraRadera
  7. Men åh tack så mycket!! :) Ja hade jätteskoj!

    Vilka undrbara bilder! :)
    Kram!

    SvaraRadera
  8. Falköping.....jag bodde där några veckor för tio år sedan. Där hittade jag ostfabriken och Rabalders fabrikshop :)

    SvaraRadera

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!