fredag 6 januari 2012

En bleknad dröm



Som en trasa känner jag mig ikväll. Dagen har gått i ett rasande tempo. Mycket jobb o fart o fläkt. Nu är jag så trött så jag snart somnar.


Sadelkammaren, eller det som en gång var sadelkammare, har städats. Små, små spår av vår hästtid finns fortfarande kvar. Jag är så nostalgisk. Nu för tiden innehåller den mestadels annars bilvårdsmedel, blomkrukor och målarfärg men städas behövdes det i allra högsta grad! Nu finns det istället ännu ett lass att köra till tippen.


Efter det en lång promenad med Lexie i det strålande solskenet. 1½ timma var vi ute o vandrade. Det fick bli dagens träning.


Nöjdast av alla var nog Lexie som t o m badade i bäcken.


Sovrumsprojektet går framåt. Idag har bokhyllorna släpats ut från sovrummet och placerats ut i vardagsrummet. Det blev sååå bra!! Ja inte med de hyllorna, det får bli nya, men placeringen under trappan gav en så ombonad känsla till hela rummet. Tänk att så lite kan göra så mycket.

Alla garderober tömdes och skruvades loss från väggen och släpades iväg till en annan vägg. Vi måste ju prova om det blir bra innan vi köper nya. Det blev som ett helt nytt rum! Det kommer att bli så himla bra! Synd att jag inte tog foton innan så jag kunde visat före och efter bilder.
Middagen var inte färdig förrän SENT ikväll. Nu har jag äntligen landat i soffan men sängen drar o sliter i mig. Jag blir inte långvarig ikväll mina vänner. Imorgon blir det tidig uppstigning o resa till Malmö. Väskan är ännu inte packad. Jag orkar bara inte mer!
Tack o godnatt!

1 kommentar:

  1. Finns inget underbarare än att se ett rum ur en annan vinkel. Allt känns som nytt.

    KRAM

    SvaraRadera

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!