söndag 30 mars 2014

En dag i solen o laxbullar rullade i sesamfrön

2014-03-30 17.33.41

Vilken underbar dag o sommartiden är äntligen här! Jag välkomnar den verkligen. Jag var uppe o studsade i tid som vanligt. Började dagen med en joggingrunda på lite tunga ben men jag gjorde det trots allt.

2014-03-30 17.34.13

Idag har jag jag verkligen varit ute hela dagen. Två bilar har blivit tvättade, jag har sovit i solstolen i två timmar och så gav vi oss ut på årets premiärcykling (för min del). Det var bara en liten “söndagscykling” på 6 km men trots allt lite motion när jag trampade uppför backarna.

2014-03-30 17.34.25

Trädgårdsmöbler till min syster har jag lyckats hitta på Bjäre fyndtorg. Lustigt nog så visade det sig vara kompisar till min son som sålde dem. Nu ska de bara hämtas hem. Det blir nog bra det här. Lite lyckades jag allt pruta också;- )

2014-03-30 17.35.06

Jag insåg idag att jag inte är så smart som jag anser mig vara. Jag har aldrig uppmärksammat att det finns TVÅ inboxar i Facebook-mailen! En för mina vänner o en för de som skickar meddelanden till mig som INTE är mina vänner på fejjan!! Nu hittade jag två meddelanden från personer som ville köpt min stallinredningen för ett år sen, ett mail från en person som meddelade att de inte kunde komma på förra årets cykelfest plus lite annat smått o gott….PINSAMT!!

2014-03-30 17.35.22

2014-03-30 18.55.39

Kvällens middag bestod av hemgjorda laxbullar som rullades i sesamfrön o stektes i lite smör i en panna. Nytt recept, första men inte sista gången vi gjorde detta. Gott o nyttigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!