lördag 22 mars 2014

Patetiskt! Det är vad det är!

2014-03-22 13.14.10

Det är bara att konstatera: Dags att detoxa! Försökte mig på en joggingrunda idag på förmiddagen…. När katastrofen är ett faktum. Så kändes det. Jag sprang några meter sen gick jag, sprang några meter o sen gick jag. Usch o fy! Benen var tunga som knölpåkar och andningen var inte alls med mig. 3 kg plus på vågen o kroppen full av kolhydrater från pommes, bagels, doughnuts, Starbuckscoffee o rödvin.

Den kroppen är inte längre min, den kropp som jag vill leva med. Nu är det kolhydrater bort igen. Sallad, bönor o vatten som reningskur för kroppen. Kilona ska bort o benen ska orka springa igen.

O ja, jag sa att jag inte längre sak bry mig om det där men jag måste ju må bra! Nyttig mat o motion, det är det som gäller nu.

2014-03-20 19.00.24

Vårsolen lyser men vinden är kall. Efter en vecka i värmen håller jag mig hellre inne idag än att gå ut o småfrysa i trädgården. Jag har nog fått nog med syre för en stund.

2 kommentarer:

  1. Välkommen hem vännen. Förstår att du haft en fantastisk resa o saknar värmen...Du är snart tillbaka med träningen, du som är så jädrans duktig. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  2. Synd att jag inte bor närmare dig så hade du fått en kick i baken... Vi är nog väldigt lika, som du skrev till mig, vad gäller den biten...
    Men du är nog snart på banan igen.
    Kram

    SvaraRadera

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!