torsdag 27 mars 2014

Vårfester, cykelfester, kyrkor o träningsplaneringar som går i stöpet


Ja nu har jag varit i kyrkan, igen!! Igår hade vi vårfest på jobbet. Den festlokalen var faktiskt i en gammal kyrka, en f d baptistkyrka. Bilderna gör inte det hela rättvisa men det var faktiskt rätt läckert. Rött, lila o sammet o med en insprängd discokula i kristallkrona. Det låter nästan som en bordell men i den omgivningen var det bara helt rätt. Jag tycker att det var  urläckert. Att vi dessutom blev serverade en fantastisk trerätters middag gjorde ju inte saken sämre.


Att köra hem på natten är inte riktigt min grej men igår gjorde jag det o det gick bra. Jag var bara lite trött sista biten. Ljudboken 438 dagar med Martin Shibbye o Johan Persson snurrar i bilen o den historien gör ju att man inte somnar i första taget. Usch vilken resa de fick göra!



Min träningsplan som går ut på att träna VARJE dag i en månad gick idag i stöpet. Jag var helt enkelt för trött på morgonen och hann inte med på kvällen. Dåliga ursäkter, jag vet. Imorgon blir det nya tag.


På Lindex var det tydligen VIP-kväll idag för så här såg det ut när jag gick hem från jobbet. Oj, vilken kö! Där hade inte jag velat stå. Bättre att ta sig hemåt då.


Det ser ut som att våren är på väg även om iskylan fortfarande håller oss i ett stramt grepp. Nu längtar jag efter mera sol o värme. Hoppas att det kommer snart!

2 kommentarer:

  1. Ja den boken lästes i radion som följetong för inte så längesen, väldigt gripande.
    Våren kommer idag sägs det!
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja du är en riktigt bra bok. Jag grät t o m en skvätt igår.

      Vädret är helt ljuvligt nu, det är bara till att njuta.

      Radera

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!