fredag 20 februari 2015

Plötsligt händer det! Genombrottet kommer och platån raseras


Femtonde PT-träningen för bästa Hanna Lundh är avklarad. Idag fick jag ännu ett nytt träningsschema som vi gick igenom. Sååå annorlunda än vad jag gjort de senaste 6-7 veckorna o det är sjukt kul med variation! Jag undrar jag om jag överhuvudtaget kan gå imorgon? Det kommer att göra ONT.
 
O vet ni, platån har brustit! Ja viktplatån alltså. Ända sen november har jag kämpat o kämpat men det har inte hänt någonting. Vikten har stått o stampat på samma fläck, lite upp o lite ner men inte under det magiska strecket. Men idag! Efter egentligen bara 5 dagar med riktig fakir-LCHF (mindre än 5% kolhydrater varje dag och uppemot 80% fett) så bara rasade 1,1 kg av min kropp! Platån har brustit och nu känner jag mig oövervinnerlig. Jag är under det magiska strecket. Nu kan det väl bara gå på rätt håll?

Lifesum-appen har verkligen hjälpt mig. Varje måltid har jag matat in i appen INNAN jag har ätit. Någon dag har jag då sett att det där valet inte var så bra och då har jag fått tänka om. Det känns just nu lätt som en plätt. Det är nästan synd att vi åker på semester imorgon för då kommer jag antagligen inte kunna vara lika strikt, lite måste man väl få unna sig på semestern men jag kommer att sikta på ett noll-resultat, det kan ni lita på.

LCHF är grejen för mig, så är det bara. Nu är det det som gäller o inget annat!

Nu är allt packat o klart, imorgon bär det av till Gran Canaria o San Augustin:-) Hela dagen idag har det snöat o regnat om vartannat och jag har bara gått omkring o lett för jag vet, att imorgon är vi på ett något varmare ställe!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!