lördag 2 mars 2013

Ett LCHF-vänligt ICA Maxi

LCHF, Mandelmjöl, kokosmjöl, hasselnötsmjöl, ICA Maxi

Ibland blir man faktiskt förvånad. Igår upptäckte jag till min stora glädje att ICA Maxi i Mellbystrand hade både mandelmjöl, hasselnötsmjöl och kokosmjöl! Det är möjligt att de haft det länge men jag har inte hittat det innan. Kokosfett, mandelsmör, hasselnötssmör m m vet jag däremot att de haft ett tag. LCHF börjar verkligen slå igenom på bred front. Man behöver inte längre skicka efter specialartiklar eller köpa i hälsokostaffärer. Det finns nästan överallt.

Coop i Halmstad däremot, de är helt värdelösa när det gäller LCHF! De har i princip ingenting som jag vill ha. De går fetbort!

Snart, om 11 dagar, får vi äntligen vår första stormarknad i Båstad. Det är då Willys som öppnar upp portarna. Jag har ingen jätteerfarenhet av att handla på Willys men de gånger jag har handlat där så har jag varit nöjd. Det kan nog bli bra. Det ligger perfekt till på vägen hem från jobbet och ICA Maxi har nästan lite fööör mycket kunder för att det ska vara bekvämt att handla där. Jag ska verkligen ge Willys en chans, om de bara är LCHF-vänliga…..

Denna dagen startade jag med ett tufft pass cirkelträning, en bättre start på dagen kan man inte tänka sig. I övrigt är jag mest slö. Har packat lite kläder hos min syrra som är så nöjd att hennes hus äntligen är uthyrt (till en snickare till på köpet:-), sorterat lite tvätt, bakar lite fröknäckebröd just nu och så har jag börjat knåpa på inbjudan till årets cykelfest. Så mycket mer tänker jag nog inte göra idag. Nu väntar jag nog mest på att klockan ska bli tillräckligt mycket för ett glas lördagsvin:-)

Skål på er där ute i cyberspace!

Vinet

5 kommentarer:

  1. Kul när LCHF sortimentet blir lättillgängligt i de vanliga butikerna. Det gör ju att priserna blir bätter dessutom. Ha en fin helg! Milla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det gör mig glad, lättare att få tag på och förhoppningsvis även lägre priser så småningom, precis som du säger.

      Hoppas att även du får en fin helg!

      Radera
  2. Ja de blir bättre å bättre, affärerna! :-)
    Efter att (äntligen) fått "tummen ur" å dammat av CT och gåbandet så har jag tappar 8 hekto sen förra veckan! Tjohoo!

    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra jobbat Lisa, det är inte illa på en vecka! Kämpa på!

      Radera
  3. Se upp med kolhydraterna bara! De varierar STORT från märke till märke.
    Kram på er! <3

    SvaraRadera

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!