tisdag 3 mars 2015

Ibland vill man bara äta en väldig massa pommes frites

Hittade en länk till en artikel som var så träffsäker på en väns Facebook-sida.  Eller egentligen var det väl en insändare skriven av Ella Ekström.

“Alla vill inte ha en sekelskifteslägenhet med stuckaturer; tung litteratur i bokhyllorna, konstutställningsaffischer på väggarna och dyra olivoljor i köket. Alla vill inte odla tomater på balkongen. Alla vill inte köpa dyra biljetter till djupa monologer på Stadsteatern. Alla vill inte vägra Melodifestivalen. Alla vill inte syssla med korvstoppning, surdeg, picklade grönsaker och långkok. Alla vill inte göra detoxkurer. Alla vill inte köpa dyra och fina viner. Alla vill inte vandra i Alperna på semestern. Alla vill inte gå på yogakurser. Alla vill inte äta chiapudding till frukost. Alla vill inte prenumerera på livsstilsmagasin. Alla vill inte leva som livsstilsmagasinen vill att vi ska leva.

Vissa vill bara vara. Precis som de är.

Det är okej.

Det handlar om att göra precis vad man själv vill, och kunna må bra i det. För ibland vill man bara äta en väldig massa pommes frites.”

Kommentarer är överflödiga, det är bara såå bra!

(Bild lånad från Hannas Facebook-sida, jag hoppas du förlåter mig Hanna:- )

I övrigt, en dag i 190 som avslutades med ett underbart Bodycombat-pass som leddes av likaledes underbara Hanna. Jag kände mig stark och tryckte på så mycket jag orkade. Train to succeed. Cykelfestinbjudan är skickad, Biggest loser har passerat på tv och jag är färdig för sängen.

En bra dag i mitt liv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!