fredag 11 januari 2013

Städrockar och hemmaklänningar

2013-01-10 05.56.43

Jag tänkta att jag idag måste dela med mig lite mer av den fantastiska postorderkatalogen som jag fick i brevlådan häromdagen. Den var faktiskt direktadresserad till mig! Min man sa att det måste vara riktad reklam till sådana som heter Ingeborg, Ingegerd, Gunhild, Selma m fl, hmm, varför har man ett sån´t kärringnamn…..eller så är det kanske riktat till dem som ramlar över 50-årsstrecket under året. Det är liksom dags nu. Städrock och hemmaklänning, kanske lite papiljotter i håret också?

2013-01-10 05.57.06

Det kanske är någon som vill göra en sambeställning med mig? En vacker blus…..

2013-01-10 05.57.19

En vacker blus med väst??

2013-01-10 05.57.34

Gabardin-byxor med resår i midjan? Det är ju en riktig höjdare:-)

2013-01-10 05.58.55?

Ja o så ett litet större urval av städrockar och hemmaklänningar. Vilken vill ni ha? Jag har så svårt att bestämma mig….

2013-01-10 05.59.14

Ännu fler…

Tja kära vänner, nu har ni o fundera på idag!

Ha en bra fredag!

18 kommentarer:

  1. Du har da ikke et "gammelt" navn! Og - jeg har rundet 50 års fødselsdagen, men har desværre ikke modtaget sådan et katalog!!!! Hmmmm
    Jeg vil tænke lidt over, hvad jeg kunne ønske mig...heeeeele helgen. hahahaha

    Ha en bra helg.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, jag tycker att mitt namn är gammalt! Har alltid tyckt det.

      Ja fundera du på vad du vill ha och återkom:-))

      Radera
  2. Hahahhah men jisses!!!! Fin helg till dig!

    SvaraRadera
  3. Men du skojar! Vilka hemska rockar !!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vet du vad det värsta e? Jag skojar inte:-) De är förskräckliga!

      Radera
  4. Svar
    1. Vad glad jag blev för en Pippilin kommentar:-) Jag kan riktigt höra dig, saknar dig o ditt goda humör!

      Radera
  5. Vem vet vi kanske skulle komma att starta en helt ny mode trend!! Nja, jag tror inte det va?

    SvaraRadera
  6. Så retro!! Femtital igen! Men faktum är ju att allting klär en skönhet ;) och jag tror att vissa av dom här "rockarna" säljer på grund av att en del av modellerna har så snygg figur. Dom ser säkert lite, lite annorlunda ut när katalogens målgrupp har dom på sig. Passande tillbehör är då bruna, tjocka ogenomskinliga nylonstrumpor som korvar sig runt fotlederna, korktofflor, diskhandskar och huvudklut. Eller, är jag fördomsfull?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hmm, frågan är väl om allt retro är ok....vet inte om ALLT klär en skönhet, det finns nog gränser:-)

      Jag skrattar nästan på mig av dina målande beskrivningar av nylonstrumpor som korvar sig m m. Du är ju helt underbar! O nä, du är inte fördomsfull, du slår bara huvudet på spiken.

      Radera
  7. Då är jag i riskzonen för jag heter rakel i andranmn. Beställer gärna tillsmmans med dig, tar ett par garbadinbyxor med resår i midjan. Jag är ju över 50 vet du

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha, de måste ha missat dig! Jag kan skicka över katalogen ifall du vill ha något mer än gabardinbyxorna med resår i midjan.

      Radera
  8. Haha, visste inte ens att såna kläder finns längre....

    SvaraRadera
  9. Det var ju såna städrockar som min mamma hade på 60-talet ;) fattar inte att dom finns fortfarande och att nån vill ha dom. Konstigt att jag inte fått en sån katalog men den lär väl komma. Kan inte se nån klä sig i sånt numera än om dom är över 80 år. Du gjorde i alla fall ett kul inlägg av det hela ;)


    Jag var ute efter gabardinbyxor till min blogg för att ta upp detta med glömda ord. Då hittade jag din blogg och trodde det var en gammal katalog.

    Gick det bra att jag lånade bild 4 på byxorna till min blogg?. Jag länkar naturligtvis till din blogg. Mitt inlägg kommer in på måndag 5 augusti 14.00

    Ha en skön kväll
    Mvh
    Malin

    SvaraRadera
  10. Hej! Maila mig info om denna katalog e du snäll. druttenjeena@spray.se min vän på 79 år vill ha såna sk städrockar/klänningar.

    Mvh..Nina

    SvaraRadera
  11. Hej! Maila mig info om denna katalog e du snäll. druttenjeena@spray.se min vän på 79 år vill ha såna sk städrockar/klänningar.

    Mvh..Nina

    SvaraRadera

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!