onsdag 7 oktober 2015

Sakta kommer vardagen tillbaka igen

Ja så sakta börjar vardagen komma tillbaka igen. Idag har jag bara varit hemma. Vaknade redan kl 3 inatt och kunde inte somna om. Upp o sätta sig o jobba och så hade jag gjort en hel arbetsdag redan vid lunch. Det känns helt ok.

De här vackra blommorna fick jag utav några kollegor häromdagen. Det är sådant som man verkligen uppskattar.

Maten har det väl gått si så där med den här veckan också. Jag o mamma har ätit ute varenda dag. Lite lyx i tillvaron får man väl unna sig mitt i allt elände. Jag måste erkänna att det blev lite "tröste-choklad" även i måndags...jag som annars aldrig äter godis, choklad 2 gånger inom loppet av en vecka. Det råder undantagstillstånd:-( Det är svårt att fokusera när det är så mycket annat runt i kring.

Inte så ofta man hittar så här gamla böcker men här dök plötsligt min fasters? gamla psalmbok upp med pärmar av svart sammet, daterad 1889, inte illa! Den står nu på hedersplats i vardagsrummet. Så liten och med så liten och sirlig text att det knappt går att läsa. Jag blir mer o mer förtjust i gamla saker. Är det för att jag själv börjar bli gammal??

Motionen har denna veckan varit i princip obefintlig. En endaste promenad är nog vad jag lyckats åstadkomma. Ynkligt!

Frukost: Kaffe o citronvatten

Lunch: Omelettwrap med laxröra

Mellanmål: 6 ostskivor med smör

Middag: Auberginerullar med fetaost, soltorkade tomater och pesto

Dagens motion: Ingenting!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!