torsdag 7 januari 2016

Hovdamens Årskrönika 2015 - del 1

JANUARI

Hösten, vintern och våren 2014-2015 tränade jag hårt för bästa PT:n Hanna Lundh. Så sjukt mycket jag lärde mig under tiden. Synd bara att jag inte riktigt hållt i träningen som jag borde.

 
En utav vår bästa julklappar passade vi på att utnyttja i slutet av månaden, en SPA-helg på Ystad Saltsjöbad. SPA är något som vi kommit fram till att vi måste göra en gång varje vinter, det är så underbart avkopplande och skönt.

FEBRUARI

O jag fortsätter att träna, träna och träna men kosten hänger nog inte riktigt med så det händer ändå inte så mycket med vikten.

 

Vi tröttnar på vintern och bokar snabbt en resa till San Augustin på Kanarieöarna. Mannen är ute o cyklar i bergen och jag tillbringar lata dagar vid poolen.

Här hemma renoverar vi vardagsrum och hall, målar om furutrappan och sätter upp nya tapeter. Vilket lyft för hela huset!

MARS

Åh jag tränar, tränar o tränar o tränar...o Hanna skojar till det när hon tar kort på mig. Attans vad jag saknar henne!

Familjemiddag och min pappa är med. Kanske att det var sista gången han var hos oss på besök. Nu finns han tyvärr inte längre bland oss.

Mars var också månaden då jag och mamma tog tåget till Göteborg för en heldag tillsammans med min yngsta dotter. Shopping, fika och mat, en underbar dag tillsammans.

APRIL

Jamen se här då, jag tränar....Nu är jag även med på uppstarten av Girls Wellness Academy i Halmstad tillsammans med Hanna Lundh, sjukt kul!

På påskafton kom min man hem från Zambia efter 2 veckors jobb. Då överraskade jag honom genom att möta upp honom på Kastrup, därifrån fortsatte vi in till Köpenhamn för en hotellövernattning. Det blev en trevlig påskafton med mat på Peder Oxe.

Den 19 april åkte vi ner till Malmö för att se Chess in Consert i ett underbart vårväder. Det blev lunch på en uteservering, i april!

April var också månaden då vi utnyttjade ännu en julklapp från ett utav våra barn. Kallbad och hotellfrukost på hotell Sand i Båstad. En fantastisk förmiddag med jogging längs stranden, bastu o kallbad och sen denna underbara frukost som verkligen kan rekommenderas.

MAJ

Äldste sonen fyller 30 år och vi gör en oförglömlig resa till Manchester för att se en match mellan Manchester United och Arsenal. Verkligen en resa man alltid kommer att minnas även om jag är fullständigt ointresserad av fotboll. Allting var så perfekt och vi hade sjukt kul.

Träningen rullar på för Hanna, jag springer Vårruset på personbästa tid och det blir premiär för cykelturer på Bjärehalvön.

 
Vi besöker Margretetorps trädgårdsmässa.

Vi gör även ett besök i Helsingborg hos dotter o svärson och spanar in läget på deras nya lägenhet.

JUNI

Bilsemester i Europa. Tyskland, Polen, Slovakien, Tjeckien. 2 underbara veckor tillsammans och många härliga cykelturer blev det.

 

 

 

 

 

4 kommentarer:

  1. Vilket år! Å så mycket träning! Fantastiskt 👍👍👍

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja man blir förvånad själv när man ser tillbaka o inser hur mycket man hunnit med☺

      Radera
  2. Det var ett härligt första halvår, jeeses så mycket träning ;-). Kram J

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja verkligen! Önskar att jag kunde vara lika produktiv i år😃
      Kram

      Radera

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!