fredag 18 mars 2016

Mot Köpenhamn!

Efter en förmiddag med möte väntar nu en resa till Danmarks huvudstad. Tanken att vi skulle samåka, min man o jag, föll på tiden. Nu kör han bil och jag åker tåg men hem åker vi givetvis ihop.

Jag har det rätt bra här på tåget. Ute lyser vårsolen och det var nästan lite ljummet i luften. Jag hann med två wienerkorvar med stark senap och räksallad på en parkbänk i solen innan jag klev ombord. Just nu är det rätt lätt att leva.

Musik i öronen och jag kommer att sova gott en stor del av resan. Jag hoppas att solen lyser lika fint i vårt grannland i väster. Ett litet glas vin i Nyhavn hade ju inte suttit fel!

Medarbetarundersökningen som nyligen presenterats för oss var jag inte så imponerad av. Jag var nästan lite deppig över förtroendet för högsta ledningen på förvaltningen. När jag idag då ser att vår förvaltningen har det fjärde bästa resultatet i hela kommunen då blir perspektivet ett helt annat. F-n vad bra vi är!!! MEN vi kan givetvis bli bättre! Det jobbar vi på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!