söndag 21 januari 2018

En vecka med ren vardag hemma i Sverige i gen


Ja tänk vad en vecka går fort. Nu har vi redan varit hemma här i Sverige i en hel vecka! Det känns som att tidsomställningen har varit lätt. Visst, lite trött var jag de första dagarna men mest mitt på dagen, inte på morgonen. Idag märktes det kanske som mest, jag som aldrig sover länge på morgonen, vaknade inte förrän 9.15! Helt otroligt. Idag blev det verkligen brunch istället för frukost.


Veckan har passerat med lungröntgen, träningar och klippning. Resultatet av lungröntgen har jag ännu inte fått men vi får väl tro att det är bra. Det har känts skönt att komma igång med ordentlig träning igen och igår fick håret en välbehövlig klippning efter all sol och allt badande.



Idag har jag hälsat på äldsta dottern o svärsonen i deras nya hus för att se hur det har gått framåt. Äldsta dottern som gav mig det här fina smycket i julklapp som hon burit hem från Nya Zeeland. Hur vackert som helst. Det var kul att se vad mycket de hunnit med på en månad. Nymålad veranda o nymålat gästrum m m, m m. Mannen var tyvärr så förkyld att han inte orkade åka med, det har blivit en helg som vi mest tillbringat i soffan. Eftersom mannen varit dålig har även jag passat på att slöa o slapp. Igår körde vi igenom alla tre avsnitten av "Bron" som vi missat när vi varit borta. Inte helt fel, den serien är fantastisk. Ikväll ser vi del fyra, tur att vi hann ikapp.

I fredags fick vi besök utav bonusbarnen med respektive, en trevlig kväll då vi åt nachotallrik med pulled chicken. Det var sååå gott att vi åt samma rätt igår igen! Den här helgen har vi verkligen inte ansträngt ihjäl oss när det gäller att laga mat. Ikväll serverades stekt halloumi och stekt vitkål. Lätt o enkelt.

Denna vecka har jag tagit det lugnt träningsmässigt (bara två pass). Nu kör vi igång på riktigt igen. Nu blir det ett lugnt pass på crosstrainerna varje morgon...I can do it!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!