tisdag 4 december 2012

And they lived happily ever after….

IMG_20121204_055718

8-årig bröllopsdag idag. 8 lyckliga år o jag hoppas på många till. Idag för 8 år stod vi på Rådhuset i Helsingborg och lovade varandra evig trohet inför alla våra 5 barn och ett par av våra allra bästa vänner. Efteråt åt vi den bästa middagen jag någonsin ätit på G Swensons krog i Torekov. En kväll då restaurangen var öppen bara för oss. En helt magisk kväll.

IMG_20121204_202307

Det var då det….

IMG_20121204_200022

Jag måste säg att han sköter sig min man:-) Dagens present: ett par LILA örhängen från Pandora i ett LILA omslagspapper i en LILA Pandora-kasse. Min man vet vad jag tycker om! (O jo, han fick en present av mig han med:-)

Ikväll har vi firat med entrecote o ryggbiff, potatisgratäng o sallad o vin. Detta efter att ha levt på kålsoppa hela dagen. –1,4 kg efter första dagen gör att jag härdade ut ännu en dag men jag hade inte klarat mig utan annan mat på kvällarna. Attans vilket magknip jag haft idag! Jag tror att hela kroppen blivit “detoxad”. Kålsoppa måste vara väldigt renande för kroppen men attans vad trött jag är på det redan! Det blir inte långvarigt det här.

Receptet på kålsoppan hittade jag här. Jag modifierade som vanligt och uteslöt både tomater, champinjoner, varma koppen och buljongtärning. Tog istället oxfond o så äter jag vanlig mat på kvällen (igår hamburgare utan bröd, idag entrecote o bearnaisesås) idag kom jag upp i 1400 kcal, lite variation mot igår. Tro nu bara inte att jag kommer att överge min LCHF kost, jag bara gör en test denna veckan för att se vad en kålsoppediet kan göra för skillnad. O jo, jag vet att vinet idag inte var så bra men vad f-n, inte kan man väl dricka vatten till maten på sin bröllopsdag!! Så´n e inte jag:-)

8 kommentarer:

  1. Grattis!
    Vilka ringar, och vilken fin röd klänning! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du! Ringarna har jag fortfarande, klänningen har nog krympt....;-)

      Radera
  2. Grattis till er båda. Själv blir jag fortfarande efter 23 år lika varm i hjärtat när jag tänker på min goa make.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad härligt det är när man kan känna så efter så lång tid.

      Radera
  3. Grattis!!
    Så fina ni var den där dagen för 8 år sedan :-)

    SvaraRadera
  4. Grattis till er båda! Så fina :)
    Och tack för en låång kommentar på min blogg också :)
    Ja, man får prova sig fram med maten här i livet :)
    Och klart man ska dricka vin på sin bröllopsdag! KRAM!

    SvaraRadera

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!