fredag 19 augusti 2011

Ett steg i taget

Mödosamt förlyttade jag mig på Lexies morgonpromenad. Det känns som om benen inte hör ihop med resten av kroppen. Har jag månntro fått träben?? 2 stycken??


Vilken skillnad på hundar! Molly hon masade sig ut genom dörren o lunkade sakta med på mina promenader. Om jag gav mig ut joggade så tittade hon på mig med plågad blick o hängde i kopplet flera meter BAKOM míg.

Lexie hon gnyr o kvider o nästan pratar med mig innan vi kommer iväg på morgonen. Full fart framåt! Joggingtempo är alldeles lagom för henne (eller för sakta...) hon flyger fram som en gasell. Jag blir trött bara jag ser henne.....

O Molly vad jag saknar dig:(

Fast Lexie är nog bättre för min träning....

O förresten, fullmånen är nog på väg bort för inatt har jag fått sova!

1 kommentar:

  1. Förstår att du saknar Molly!! Ja, tänk så olika dom är. Doris är någon blandning mellan hur Molly var och Lexie är nu. Hon kan få en jäkla fart så länge det är på dom vägar hon vill gå ;)

    Sv. Jodå, lite kaklade jag men mest gjorde sambon. Jag lekte mest proffsrenoverare ;)

    Kramisar

    SvaraRadera

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!