söndag 11 september 2011

F10 - det perfekta övningskörningsfältet!


Vissa dagar blir så bra. När jag vaknade i morse och hörde regnet smattra mot rutorna så log jag. En dag när jag får lov att vara inne. En dag när jag slipper slita i trädgården. Visst gillar jag trädgården men ibland vill jag ha tid att vara inne också.

Det som började med en surfstund på nätet efter nya gardiner slutade med en titt i linneskåpet med en fullständigt städning av hela skåpet! Så välbehövligt, en hel kasse med skräp åkte ut i soptunnan (nej mamma, inga hemmavävda dukar åkte ut;) Nu har jag ordning o reda i mitt skåp o nya gardiner är uppsatta både i köket och ungdomsrummet. Jag hittade ett par gardiner som jag hade glömt att jag hade!! Tänk vad man kan hitta om man städar! Nu är det lite mer höstlikt, ombonat i mitt hus.

Efter en önskelunch för yngsta dottern som var hemma (köttbullar och stuvade makaroner) så gav vi oss iväg för den första riktiga övningskörningen tillsammans. Vi gav oss iväg till F10 i Ängelholm. Det perfekta övningskörningsstället. En hel liten inhägnad by med vägar, parkeringar, övergångsställen, korsningar och ställen att öva backstarter på. Nästan folktomt förutom andra övningskörningsekipage. Det gick jättebra, hon var helt fantastiskt duktig för att vara första gången.


På vägen hem inhandlade jag lite hälsokost. I övermorgon åker jag till Karlstad o jag vill hålla mig frisk, älsklingens förkylning vill jag definitivt inte drabbas av! Kändes lite knackigt idag på joggingturen. Benen var tyngre än vanligt, andhämtningen likaså. Hela rundan var en enda lång plåga men jag tog mig runt!















Gemensam middag med ugnsbakad torsk, grönsaker och äggsås. Sen var det dags...


...att lämna av den yngsta av de mina på tåget igen. Mot Halmstad och skolan! Vi ses snart igen!


Published with Blogger-droid v1.7.4

1 kommentar:

  1. Jag sitte också o kurerar min förkylning som vill bryta fram med kanjang!
    Härligt med gardinbyte!
    Kram

    SvaraRadera

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!