lördag 29 december 2012

Doping is da shit!

DopingSprinter

Idag har jag varit ute och joggat. För första gången i mitt liv hade jag inte det där locket i halsen som alltid tar emot. Det där locket som tätar till, som gör att jag inte får luft. Det måste bero på kortiontabletterna jag fick mot min nässelfeber. Doping is da shit:-)

Vilken känsla det var, jag orkade, jag bara flöt fram. Att det sen ändå tog stopp i min hjärna för att jag inte trodde mig själv om att kunna jogga hela vägen, det må vara hänt. Men KÄNSLAN! Jag var helt euforisk, det är så här det ska kännas! Är det så är det känns för alla andra? Då förstår jag att man kan springa. Det var faktiskt så att glädjetårarna trillade nedför kinderna och blandades med regnet. För mig var det så otroligt stort att känna att jag kan!

Armstrong Doping Cycling

Den här mannen visste nog vad han gjorde;-) Skojar bara, skitstövel! Men tänk om jag alltid har någon allergi i kroppen (som homeopaten sa) som gör att jag har svårt för att andas vid ansträngning? Jag vet andra i min närhet som varit hos andra homeopater p g a andnöd och fått domen att de inte tål vetemjöl, laktos mm. När de slutat med detta har de blivit bra. Nu när jag känner skillnaden tror jag ännu mer på det. Vetemjöl äter jag ju inte men nu får jag försöka utesluta även laktosen. Den här känslan vill jag uppleva igen. Jag vill ha luft!

2 kommentarer:

  1. Åh, vad jag avundas dig. Min dröm är att jag någon gång kommer igång med löpning. Har du några goda råd att ge?

    Svar: Jag var också tveksam först till att se filmen, men gav med mig för mannens skull. Det ångrar jag inte!

    SvaraRadera
  2. Kanske, om jag överdoserar mina astmamediciner, kanske jag kan springa då?

    SvaraRadera

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!