lördag 26 november 2011

Klippning, tårtor o löpning



Började dagen hos frissan. Det känns alltid lika lyxigt att få sjunka ner i stolen hos henne och bara njuta. Jag klagade lite på förra klippningen som jag inte var så nöjd med men idag, idag blev det bra! Precis som jag vill ha det. Förra gången blev det lite för kort.

En glutenfri tårtbotten ligger färdiggräddad på bänken, imorgon blir det kalas för minstingen i familjen. Hela 16 år fyller han. Det är inte klokt. Nu har vi tre tonåringar som övningskör.....lite otäckt är det tycker jag. Inte riktigt min grej men det är klart att det är skönt när väl körkortet är klart.

Har precis trotsat Berit, eller en liten fläkt av Berit är det väl bara, o varit ute på en joggingrund. Det var TUNGT!! Så lång tid som idag har jag nog aldrig haft, jag fick inte luft. Älsklingen är dunderförkyld, ska jag också åka på det eller?? Det kändes inte alls bra. Mina nya löparbyxor som jag köpte i Florida bara halkade ner också:( Tänk att jag råkade köpa för STORA byxor!! Ändå var det min vanliga storlek. Det var väl en "American size". Får ta bälte på nästa gång men jag kom runt i alla fall. Nu känner jag mig nöjd.

Trots den svåra förkylningen så tvingade jag ut mannen för att sätta upp ljusslingorna. De bara MÅSTE ju komma upp innan advent! Nu lyser de så fint o siffror på huset har vi också äntligen fått upp. Det var väl på tiden! Nu kanske budbilar m m hitta hit!En
Published with Blogger-droid v2.0.1

3 kommentarer:

  1. Vilken fin frisyr! Snyggt! Här har vi inte fått upp några ljusslingor ute än. Det brukar vara sambons jobb. Får se när han får arslet ur ;)

    Kramisar

    SvaraRadera
  2. haha ser hur du drar i byxorna som Lejonet i Dunderklumpen... du får skaffa hängslen ;)

    SvaraRadera
  3. Sötnos, fin du är!
    Vad kul att byxorna kanar ner ;-)

    SvaraRadera

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!