lördag 20 juni 2015

Roadtrip Europe 2015 - dag 1 - Trelleborg-Sassnitz-Sellin



14.30 idag lämnade jag kontoret. Älsklingen plockade upp mig och jag fick nästan panik direkt. Ja inte för att han plockade upp mig! men för att det stod HELT stilla på vägen ut från Halmstad! Jag förstår ingenting, var det bara midsommartrafik eller var det en olycka? Jag som kör den vägen varje dag har aldrig varit med om maken.

Till slut kom vi ut ur stan o styrde mot solen, eller ja, det kändes så i alla fall. När vi närmade oss Trelleborg så var det något ljust på himmelen. Det kan ha varit solen....

Trelleborg-Sassnitz. Den turen har jag aldrig tidigare åkt. Har jag ens varit i Trelleborg? Ja en gång för si så där 25 år sedan åkte jag färjan Trelleborg-Travemünde, det är nog enda gången som jag ens har passerat förbi. Trots fördröjningen i Halmstad så kom vi fram i tid och kunde köra på. Färjan har nog sett sina bästa dagar o gungar det gör det en del. Det är OK bara man sitter stilla men om man går omkring, då är det lite jobbigt. Jag gillar inte att vara på sjön!

En liten proviantering är utförd i Bordershop ombord. Jag beklagade mig inför mannen och sa att det är synd att man inte kan köpa vitt vin för att det går inte att hålla det kallt. Vaddå, säger han, hur kallt ska det vara? Lägre än 12 grader? Annars är det väl bara till att lägga det i bilen.... Ha, ha, ja just det, tänkte inte på det, det är INTE sommar ute, det är bara 13 grader. Vi har semester och vi är på väg så vi är nöjda ändå. 12 grader eller 25, det blir nog bra ändå.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!