söndag 10 mars 2013

Jag ska aldrig mer åka skidor!

Hatar vinter

Ja inte för att jag har stått på ett par skidor de senaste 30 åren:-) men jag LOVAR OCH SVÄR att jag ska inte göra det de närmsta 30 åren heller!

Idag var jag ute och joggade på förmiddagen. –4 grader och blåsigt. Det var säkert 10-15 minusgrader i vinden. Jag var välklädd o frös inte, förutom i ansiktet! Det gjorde så ont att jag nästan grät. Det var en mardröm. Då tänkte jag på alla människor som frivilligt åker på skidsemester. Jag förstår dem ärligt talat inte. För sån e jag. Jag hatar kyla, jag bara gör det! Jag mår fysiskt o psykiskt dåligt, det är helt enkelt vidrigt. Skjut mig om ni vill. Sol o sommar är vad jag är skapt för, inte vinter!

För övrigt gick det bra (förutom att jag fick gå istället för att springa för att inte förfrysa ansiktet) jag joggade på bra och andhämtningen är med mig. Det känns lite som att det lossnat. Styrkan däremot saknas mig. All sjukdom efter jul har dragit ner träningsdosen till ett minimum och jag känner verkligen att jag tappat i styrka.

23 armhävningar klarade jag innan. Nu klarar jag med nöd o näppe 8!! Usch vad ynkligt. Magträningen gjorde jag också idag. Den kändes vill jag lova efter onsdagens magpass. Aj, aj, aj, vilken träningsvärk jag har. Tyvärr missar jag morgondagens boxningspass eftersom jag är i Stockholm. Synd. Det passet är tufft!

11 kommentarer:

  1. Frysa är bland det värsta man kan göra. Blir man kall kan det ta hur lång tid som helst innan man tinar upp så att säga..
    Jag är inte heller en vintermänniska. Sol värme och paraplydrinkar är mitt motto ;)

    Kramisar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja värme o paraplydrinkar låter mycket bättre:-)

      Kram

      Radera
  2. Jag har aldrig förstått vitsen med att hasa runt på två brädlappar, neverevernever säger jag. Fast jag bor i Norge.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt!!! Då finns det fler än jag:-)

      Radera
  3. Guud så härligt med en joggingtur (om man bortser från kylan då;) Själv håller jag fortfarande på och kollar efter löpband men gillar allra bäst att sticka ut i spåret. Snart så får jag väl tummarna loss....
    Ha en fin kväll!
    Kram
    Rebecca

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja förhoppningsvis kommer väl värmen snart så det blir lite behaglligare. På vintern hade ett löpband suttit fint!

      Kram

      Radera
  4. Själv vill jag åka skidor (på längden) men maken har ställt skidorna på sitt jobb och kommer aldrig ihåg att ta hem dem

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hmm, ja smaken är ju olika:-) Bara jag slipper så är jag glad.

      Radera
  5. Nu viskar jag.....älskar vintersemester;-)
    Smaken e ju som baken.

    Gud så rolig inledning på inlägget ha ha ha.....

    Nu har jag lagt till dig på Instagram. Hoppas din inte krånglar!

    Kram från en som försöker äta LCHF och har börjat träna. målet är 10 kg lättare till nyårsafton 2026 nääärå 2013;-)

    SvaraRadera
  6. Javisste smaken som baken:-) tur e väl det.
    Tack:-)

    SvaraRadera
  7. Njae...Jag sitter nog hellre i solen & njuter hihi men visst ser det härligt ut när andra åker slalom så snön yr :)
    Ha en fin Måndag/Kram

    SvaraRadera

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!