torsdag 9 februari 2012

Jag älskar mitt nya liv

Jag älskar mitt nya liv. Jag älskar att sitta i bilen på morgonen och lyssna på Mix Megapol en hel halvtimma, jag skrattar högt åt Anders Timells urusla skämt. Nyhetens behag, att få sitta helt själv i bilen o ingenting som stör, det är bara jag och min bilstereo.

Om man dessutom som idag får köra finbilen som är uppvärmd o klar när man kommer ut på morgonen o står lika troget uppvärmd o färdig och väntar på mig när jag ska hem. Då kan man inte annat än må bra.

Dagens lycka var när jag hittade gratisparkeringen! De andra dagarna har jag betalt dyra pengar varje dag när jag varit på mitt nya jobb. Nu är det slut på det. Nu blir det gratisparkering varje dag.

Gratismotion får jag också gott om varje dag. Varje dag blir det först en 10-minuters promenad med Lexie, sen blir det en 10-minuters promenad från bilen eller tåget till jobbet och sen en 10-minuters promenad från jobbet till bilen eller tåget. 30 minuters gratismotion varje dag, inte illa!

Min man han är rätt rolig han. Vi letar bilar för den äldsta behöver bytas ut. Då vill han gärna ha 6 växlar för det är så bra. Idag körde jag 1,5 mil på motorvägen o använde bara 4 växlar……det gick alldeles utmärkt, harkel, hmmm. Hur i herrans namn tror han att jag ska hinna växla upp till 6:ans växel om jag t o m glömmer 5:an??? Automat, säger jag bara…..

Ikväll blev det äntligen träning igen. Zumba och TRX. Zumba är inte riktigt min grej alltså. Jag har patetiskt dålig koordination! Jag föreslog idag att jag skulle komma lite lätt salongsberusad nästa vecka för att se om jag kunde slappna av lite mer då o kanske hänga med lite bättre….Missförstå mig rätt, det är jättekul men så fort man fattar hur man ska göra, någorlunda, då är dags för nästa rörelse! o sen när man fattar det ungefär, då är det dags för nästa rörelse! O så där håller det på. Tacka vet jag TRX, där är det ren styrka, det passar mig bättre!

10 kommentarer:

  1. Ooooo vad jag saknar dig. Allt har blivit så konstigt

    SvaraRadera
    Svar
    1. Saknar dig med kära du! Vaddå konstigt?

      Radera
  2. Låter som en härlig uppladdning av dagen.
    Bra att du trivs men jag tror nog att jag hade föredragit tåget. ATt få slumra en stund, slippa leta parkering och aldrig frysa av att skrapa en bilruta.

    TRX- vad är det? Låter som ngt för mig.

    Ja jag lägger mkt tid på träning just nu. Men jag har gett mig den på att jag ska kunna springa till Båstad i sommar ;-)....
    Du är för go!

    KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klicka på länken i inlägget så ser du vad TRX är. Ser fram emot att du kommer springande hit!

      Radera
  3. Jag tycker också att det är skönt att köra bil själv, man kan sjunga falskt och skratta åt dåliga skämt! :)

    SvaraRadera
  4. Ha ha tur mannen inte läser din blogg så ofta..:-) Måste du betala parkering på arbets platsen? Hualigen. Men om jag känner dig rätt kommer du väl att cykla till jobbet i sommar :-) Bodil

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo han läser ibland;) Din blogg läser han ofta numera.

      Vi har redan pratat om att cykla hem ifrån jobbet i alla fall:))

      Radera
  5. Jag har samma sak...för mig tar det ca 45 minuter till jobbet.Så himla skönt med värme och bra musik i bilen = ))
    Ha en mysig helg.
    Kram Helene.

    SvaraRadera
  6. Skönt att du trivs med tillvaron. Visst är det härligt att ha en stund för sig själv varje dag, som du har i bilen. Hoppas att du trivs bra nu på nya jobbet!

    SvaraRadera
  7. Skönt att få "poppa" i bilen! Men jag saknar Adam, så jag lyssnar på lokalradion jag...:-))

    SvaraRadera

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!