onsdag 9 januari 2013

Plötsligt händer det! Det stora viktraset har inträffat!

funny-pictures-little-kitten-thinks-he-can

-3,4 KG PÅ EN ENDA VECKA!!!! Plötsligt händer det, det otroliga har hänt! Det största viktraset på bara en vecka, har äntligen inträffat i mitt liv! Glädjen är stor, nu gäller det bara att hänga kvar, hålla fast, att fortsätta ha karaktär.

Kickstart 2013 med Ulrika Davidsson (kolla sidan 6 kilo på 6 veckor) funkar verkligen. Hon utlovar 4 kg på 2 veckor o jag har ju minsann kommit en god bit på väg. De första dagarna följde jag recepten slaviskt men efterhand har jag blandat  lite hit o dit mellan recepten. Frukosten består varje dag av 2 kokta ägg med majonnäs. Jag vågar inte längre äta/dricka citrusfrukter o keso med bär går ju bara “fet-bort”. Det mättar inte ens mig under tiden jag äter.

Laktos har jag slutat med. Nu är det smör o majonnäs och laktosfri gräddfil. Kan det vara en del av hemligheten? Kan det vara därför jag inte gått ner innan på min LCHF-kost? Jag har ju vetat om det, alla säger det, om du inte går ner på LCHF, slopa grädden och välj istället smör o majonnäs. Ändå har jag inte lyssnat men nu var det dags, och jag tror att det hjälpte. Jag är helt mållös.

PhotoGrid_1357755266543

Det här måste vara dagens skämt. Den här klädkatalogen låg idag i vår brevlåda. En klädkatalog med klassiska modeplagg för hemmet, städrockar och hemmaklänningar! Men hallå?? Jag trodde det var år 2013?

22 kommentarer:

  1. Svar
    1. Ja visst är det bra:-) Jag e så lycklig! Tack.

      Radera
  2. Vad härligt att det händer något förstår känslan;-)
    Klädkatalogen ser ut att va från typ 50-talet eller nåt!
    Städrockar, vem använder det ?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är euforisk:-)

      Ja men visst städrockar?? Hallå!

      Radera
  3. Hahaha må da fluks ud og ha städrock ;)

    Hvor er det superflot med dit vægttab. Tillykke :D

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Städrock, nja, jag tror jag väntar lite med det;-)

      Tack snälla du!

      Radera
  4. Oj, vilken bedrift! Grattis! Haha, vilka kläder:) Jag brukar skratta rätt glatt när "Margaretas" (en broderikatalog) dimper ner i brevlådan.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja Margaretas katalog brukar även dimpa ner här. Tycker de att jag är i rätt ålder eller??

      Radera
  5. Vilken härlig känsla!
    Och Tack för inspirationen!
    Nu fick jag något att fundera på...

    SvaraRadera
  6. Oj vilken start =0)!

    Och vilken katalog =D Hahahaha!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!

      Ja den katalogen gick inte av för hackor:-)

      Radera
  7. Inte dåligt! Vi kämpar på här också, men kanske i lite lägre takt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. För en gångs skull har jag varit strikt (första veckan:-) det känns rätt skönt att det gick så fort första veckan, det har varit värt det kan jag säg!

      Radera
  8. Städrockar? finns det nån som använder sånt? Jag har städat i kjol och tröja idag, och det gick finfint, haha
    Grattis till viktraset! Bra kämpat!
    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä jag förstår inte vilken tidsålder den katalogen kom ifrån.

      Tack snälla du.

      Radera
  9. GRATTIS!!!! va kul!
    Jag har också funderat på m det var grädde som hindrade min viktminskning. Jag gick visserligen ner några kilon i början men sen var det stopp. Har inte kommit igång än. Motivationen vill inte visa sig, men å andra sidan så har jag ju väntat på den i ett halvår nu... :-P

    behöver nog en spark därbak..... *s*

    SvaraRadera
  10. Vad kul att du lyckats gått ner så mycket. Och då bara på en vecka! Bra gjort..

    haha vad är det för katalog. Den lockar inte mig till att köpa i alla fall...

    Kramisar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, det är kul att man lyckas någon gång. Den där katalogen ska du vara glad att du inte fått:-D

      Radera
  11. Men oj!!! GRATTIS!!

    Kan du äta ost?? Det är väl inte så mycket laktos i det väl??

    Kram cecce

    SvaraRadera
  12. Härligt att det lossnat - grattis! Och de där katalogerna ja, man kan verkligen undra om det är på riktigt? Åldersinriktat? Hmpf... Ha en skön helg!

    SvaraRadera

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!