torsdag 9 februari 2012

Vad skall jag bli när jag blir stor

garfield8

Nedanstående är en uppsats av en lågstadieelev i Finland Tero 8 år, som handlar om vad han skall bli.

VAD SKALL JAG BLI NÄR JAG BLIR STOR

Jag vill bli ingenjör när jag har blivit stor, det är ett roligt arbete och lätt. Därför finns det så många ingenjörer i dag, och varje dag blir de bara fler.

Ingenjörer behöver inte gå så mycket i skola. De måste lära sig programmeringsspråk, så att de kan tala med datorer. Jag gissar att de måste kunna läsa också, så att de vet vad det är frågan om när allt trasslar till sig.

Ingenjörerna måste vara modiga så att de inte blir rädda, när allt trasslar till sig mer än möjligt, eller när de måste tala främmande språk på utländska så att de vet vad de ska göra.

Jag gillar också lönen som de får. De får mer pengar än de hinner använda.

Det beror på att alla vet att ingenjörerna har ett svårt arbete utom ingenjörerna som vet hur lätt det är. Det finns inte så mycket som jag inte tycker om, utom att kvinnorna tycker om ingenjörer och vill gifta sig så att man måste köra bort dom, så att de inte stör.

Jag hoppas att jag inte blir allergisk mot kontorsdamm så att jag kan bli ingenjör. Jag blir sjuk av vår hund. Om jag blir allergisk mot kontorsdamm kan jag inte bli ingenjör och måste arbeta.

//Tero, 8 år

8 kommentarer:

  1. Men åh så sött. Undrar hur hans värld ser ut när han är färdig ingenjör.

    KRAM

    SvaraRadera
  2. Bara så söt bild.Ha en bra dag.Kram Rita ♥

    SvaraRadera
  3. Det skulle man vetat för en trettio år sen eller nåt!

    SvaraRadera
  4. Så gulligt skrivet.
    När denna pojke är vuxen lär han inse att världen nog inte ser ut som han tror

    SvaraRadera
  5. haha helt underbart. Synd bara när barnet växer upp och inser att det inte alls var så enkelt ;)

    Kramisar

    SvaraRadera

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!