måndag 20 februari 2012

På promenad genom stan

“Vi passerade Norreport och längre bort där Nissan far
Ingen mänska borde ensam va
När man kan va ett par i en sommarstad
På promenad genom stan.”

Det är långt ifrån Per Gessles sommarstad just nu när jag går på promenad genom stan på väg till o från mitt jobb. Nissan ligger kall och stelfrusen i ett stadigt grepp i Kung Bores famn. Snålblåsten viner runt öronen när man vandrar längs å-kanten på väg mot sin bil. Det är nu jag är tacksam för att det är jag som kör “fin-bilen”, den som har värmare, den som står där o väntar på mig uppvärmd o klar. Då är det skönt att sjunka ner o styra hemåt.

Ännu ett cirkelträningspass är avverkat. Idag kändes det lätt, stundtals nästan för lätt (förutom de där eländiga knäböjen förstås, de kommer nog aldrig att bli lätta).

Ännu en dag är till ändå. Jobba, laga mat, träna o så är dagen slut.

Nu Biggest loser!

1 kommentar:

  1. Vilken vacker bild.
    Det är väl Halmstad du visar upp?
    Älskar den........både sommar och vinter.

    KRAM

    SvaraRadera

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!